Søk i denne bloggen

tirsdag 27. september 2016

byttebutikk denne uken

siden det ser ut som jeg bare har 'lesere' fra usa og alaska er det jo stor sannsynlighet for at det jeg skriver nå heller ikke når frem til osloborgere hehe men jeg nevner det nå likevell, ett lite søke på byttemarked så hadde det kommet opp

 det finnes blant annet en side på facebook som legger ut alle kan legge ut hvis det vet om byttemarked i oslo og omegn. man må søke om å bli medlem men alle legges til.

  når det er sagt er det denne uken en form for 'byttebutikk' på grønlandsleiret 31b. lite vinduslokale nedenfor kirken. åpent foreløpig bare 13-15 hverdager.
selv er jeg ikke enig i at det burde vært gratis for jeg tror ordet gratis trakke mange folk.(gribber)
hadde det ikke vært for os som GA noe hadde det ikke vært noe å ta heller.
noen/gjerrigknarker sier 'gleden er å gi'.
hvis jeg skulle arrangert ville det dårligste blitt lagt ut gratis, kun gratis utendørs kun bytting innendørs.og ellers kun gratisdag siste dag for å bli kvitt alt.

 jeg var der i mandagen 18-1830 tiden. det var trangt kanskje 30-40 personer inne i lokalet samtidig.varmt,klamt, men det er oftest da man får det beste.(altså i begynnelsen av åpningen)

dette har jeg foreløpig beholdt fra mandagen.
noe av det er allerede gidd videre til folk jeg kjenner,
noe av det ble med ned igjen på torsdag,
noe av det står i poser på loftet til neste bytting.













man vet jo ikke når folk er innom eller hva som blir levert det kan likegodt være mye som kommer inn på dagtid, men folk flest har jo ikke tid da. folk med unger regner jeg med. ellers må du skulke.
regner og med noen kanskje 'henger' der i 2 timer for å være sikker de får seg det 'fineste'.

jeg var der igjen på torsdag.
det ble en heeeel del hjem igjen på torsdag.
trudde det ville være rimelig utplukket siden det var gratis, men jeg fant mye brukbart.
(desverre og en del flekker og høl og small ikke til og med når man får det gratis vil ikke folk ha det)
jeg skjønner ikke hvorfor de fleste flekker er på baksiden av klær? ei heller hvorfor jeg ikke har lært i løpet av årene. (men en pose går nå til fretex for jeg gidder ikke lenger prøve å fjerne flekker)


jeg skal og bøte noen hull,legge opp bukse, prøve å fikse en haremsbukse noen har sydd opp skrittet på...når jeg gidder.

i løpet av 5dager da så ga jeg vekk 6poser med klær og ting,4 gavekort, o.l. og kom hjem igjen men tja ca like mye bare kun klær.

vg journalist var der også på torsdag tok noen bilder og intervjuet.

hvis det holdes en gang til så tenker jeg ta med mer småting og mindre klær siden  det mange klesbyttemarked mens bare 1 byttemarked med alt mulig. desutten de fleste bruker ikke small

mange likte ideen over 1000 mens 600 hadde trykket de skulle dit.
hvor mange som var der vet jeg ikke, men det var ca60 personer tilsammen da jeg var der så,
sikkert da ett par hundre.
hvis 5,5 millioner mennesker i norge hadde gidd 1 krone hver kunne man kjøpt ett lokale
hvor det var både klesbytting  og matbytting og marked og arrangement.
kunne fått noen arbeidsledige fra nav til praksisplass som hadde dekt utgifter som strøm,husleie,o.l.
det ville vært miljøvennlig,idealistisk og samfunnsnyttig og i tråd med den nye bølgen ; bytting som valuta


  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net