Søk i denne bloggen

lørdag 4. juni 2016

Gjør det selv DIY - tett vask

jeg er kanskje en av få heldige?! som har en vannslange tilkoblet mellom varmtvannstanken og kjøkkenrøra. den skal da spyle rørene rene fra skit som tetter igjen.
det virket en gang etter det har det bare vært boblelyder( i mange år) og rørene tetter seg rett som det er.

var vel nå en 1-2mnd siden jeg brukte plumbo, men på lørdag var den potte tett.
jeg stod i en times tid å pumpet så tenkte jeg at jeg likegodt åpner skiten.(rørene altså) manuelt.
når jeg tenkte det meste av vannet var vekk (for å hindre mest mulig gris) det var ikke så mye gris i de øverste røra men når man kom ned til vannlåsen/u-sving røret så var det uhordelig mye svineri( og jeg har sånn matrist over røret for å hindre at mat kommer ned i røra, funker jo tydeligvis ikke optimalt)
1. tett vask med pumpe
2.det som var inni røra(minus det røde som er en serviett som jeg måtte tørke med)
3. røropplegget under vasken som også må gi plass til en brannslange og ørti søppelbøtter pga sortering
noen andre enn meg som lurer på hvorfor det ikke er våtromsstikkontakt? i våtsonen?
4. vannslange tilkoblet øverst(kan spyle rørene med) og nederst vannlåsen/u-sving røret med propp (til oppvaskmaskinrøret for de som har oppvaskmaskin) har prøvd å teipet litt,siden det ikke kan strammes, men vannet tyter likevel opp. har derfor lagt noen kluter under for å suge opp vann som kommer ut

måtte til slutt spyle de på badet og prøve å dra og trykke mest mulig skit ut,med både kjøkkenbørste og en lang vaier,varkke lett(mye gris) og iallefall ikke i den vannlåsen(mongo opplegg)

så koblet jeg til rørene igjen(kan være lurt å ta ett bilde før man demonterer tilfeldig man ikke husker hvor alle røra skulle være)
men nå så stopper vannet i vannlåsen og kommer tytende opp igjen siden vannlåsen ikke kan strammes(jævla drit) jeg må tappe vannet litt etter litt siden vannet bruker tid på å komme seg over svingen :/

men den er iallefall ikke potte tett.
jeg ønsker meg:
en sånn vannlås som kan åpnes under hvor man faktsik kommer til.
en dobbelvask (helst hvit, men det er vistnok ikke lurt)








og en kran med spylefunksjon(den jeg har nå er så lang at den går utenfor vasken(mongo opplegg)












her er noen linker og forklaringer for andre som vil gjøre dette selv
http://www.vg.no/forbruker/hus-og-hjem/slik-aapner-du-tette-avloep/a/556968/
http://www.mindvalyou.com/AP6j8J9/
enn slange til å spyle røret med http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Verktoy-og-tilbehor/Avlopsrenser-spylemunnstykk-2000034235/
man bør og så ha noe langt med bust på en 5cm for å trykke skiten ut
se vg sier man kan dra ut skiten med en klut ( haaaah)


Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net