Søk i denne bloggen

lørdag 17. oktober 2009

testet noen tver ( i butikk, altså elkjøp)

jeg skulle kjøpe en ny tv. så etter noe på 32 tommer og billig men noenlunde bra.
(jeg deltok på en tv undersøkelse før jeg dro ut faktisk, hvor jeg sa det viktigste var pris,bildekvalitet )
billigst nå er thompson 32 tommer til 2800 på lefdal og thosiba 32 tommer til 2995,- på siba
jeg så på thosibaen på elkjøp kunne få den til samme pris som siba men jeg syns fargene var veldig blass.
gråaktig tekst selvom jeg forandra på farger og kontrast så ble det ikke bedre, litt ekkel fjernkontroll, litt mye å trykke på i menyen og når jeg trykka fant jeg ikke tilbake til nrk kanalen som stod på før jeg begynte.
så jeg endte med en phillips 23pfl3904h til 3800,-(+ plugg til 120,-) den hadde klar og tydelig tekst, bedre meny, bedre fjernkontroll, kan rotere på tven mens den står fast i plata, og at phillips er et godt gammelt kjent merke. men jeg syns den så litt pixlete ut noe selgerene mente var noe med dårlig ledning...gjenstår å se

edit: har du teste tven hjemme
-fjernkontrollen var veldig treig med å reagere
- ledninga inn i tven satt dårlig, vanskelig å trykke den inn
-fulgte ikke med kabler så dette må du da kjøpe utenom eller ha fra før(og om man bør bruke gamle ledninger eller ha nye vet man jo ikke)
- dårlig bruksanvisning. den måtte du finne på tven
- bildet var rart litt sånn når man flytta på ansikta så hang ansiktet litt igjen
prøvde å justere på alle bildefunksjoner men eneste som var klart var lyden og teksten
- videon(som jeg trykke inn i sci 2 eller 3 hvem vet) var jo ett hell styr å få til å virke for kanalen var ikke på 'videokanalen'(hvem vet hva ledning som skulle i videohølet) men på kanal 14 blant vanlige analoge kanaler og der bare rulla bildet. prøvde både automatisk og manuelt å lete etter bedre bildet men fant ikke.
prøvde og å søke etter nye apparat tilkoblet vcr men fant ikke videobildet der heller(og videon stod på play ja)
- hundre og ørti hull til diverse ledninger 2 til scart men scartkanalen het noe helt annet sci ellerno heh
- og at elkjop ikke svarte på telefon når jeg hadde noen spørsmål å stille ang. videoen

konklusjon
= den leveres tilbake

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net