Søk i denne bloggen

torsdag 8. september 2016

loppis sesong

loppemarked sesongen er i gang.
 jeg har ikke så stor erfaring fra loppis da jeg begynte å gå på det i fjor, men jeg har noen tips

 - det beste går med en gang. altså man må stå i kø utenfor og springe inn (det har jeg ikke giddet selv enda)mange av disse er bare interressert i ting de kan videreselge og tjene på det.

 - ta en sniff. lukter det er det vanskelig å få vekk. mugg,røyk,etc (erfarte jeg selv med en skinnsekk jeg kjøpte som lukter enda etter snart ett år på verandan) jeg syns det lukter særlig i klesavdelingen

 - det er som med salg du kjøper ting bare fordi det er billig og fordi du ikke kan tenke over det.
kjøper ikke du det er det vekk når du har bestemt deg liksom og går tilbake.
 ingen bytterett. da ender det kanskje med at du legger det ut på finn.no og ting er ikke så lett å selge

 - sjekk standarden. sjekk etter mangler,flekker,hull,stødighet,misfarging,om ting virker
særlig elektriske ting kan være brannfarlig.

- leker , mange leker holder ikke dagens standard med farlige stoffer i plasten, noe å tenke på.
bamser bør vaskes da det er støv og sånt som kan gi unger astma

 - prute - de fleste pruter på loppis de som 'jobber' der har ikke giddet å sjekke verdien på ting. den siste timen kan du få billigere ting,posesalg,gratis, da de ikke har plass til å oppbevare det de ikke har solgt

 - kilo - hvordan få med seg ting hjem. hva greier du å bære, hvor langt, bil/buss/tbane,sykkelvogn,bærehjelp. kan være lurt å ha med en sammenleggbar tralle. man kan få med seg mye hvis man vil. men og innse sine begrensninger. kanskje du må ha taxi feks der starter jo prisen på over 100,- da må man tenke om det er verdt det totalkostnad av kjøpet.kanskje det da ender med å koste mer enn hva du kan få for ett ubrukt produkt i butikk.

selv har jeg bært 25 kilo 2 km med pauser.

 selv var jeg forrige helg på bolteløkka og sagene skole. der har jeg ikke vært før. kjøpte bare noen sko som så ubrukte ut til 50,- hun som jobbet der mente de måtte koste mer fordi det var skinn oppå. og jeg var der ca 2 timer etter åpning.

 sider å følge med på loppemarkeder og bakgårdssalg
http://www.loppemarked.info
http://www.loppemarkeder.com


  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net