Søk i denne bloggen

søndag 17. mai 2015

telenor - nettverktest- utfasing av gamle abonnement

pcen, eller rettere sagt firefoxen har gått tregt og henger den siste uken.
 så etter å ha prøvd det meste(virusjekker,diskopprydding,sletting,reinstallering, rebooting) 
så tok jeg en nettverktest på telenor sine egne testsider.http://test.telenor.net/

 jeg betaler 399 i mnd for ett; bredbånd 16, som de tydeligvis ikke har på lista lenger men som jeg betaler for.

 ifølge testen har jeg en hastighet på 8/0.6
 ifølge prisene på bredbånd kan jeg få en bedre hastighet til 349,-

 har de foreslått at jeg kan ta en billigere pakke for høyere hastighet når de faset ut det gamle?
får du den hastigheten du betaler for?

 det er jo ikke de at de ikke ringer å gnåler, men det er jo ikke billigere ting de prøver å prøkke på en.

så her må man følge med selv,

 dette ble minuspoeng på telenor

jeg kontaktet så telenor direktemelding på facebook
plusspoeng for at de svarer på en søndag på 17 mai til og med
der mente de hastigheten stod i om jeg brukte ledning og at modemet måtte restartes, greit nok så steg hasigheten da til 11/0.7
hvis det er sånn det varierer da fra ledning og trådløs og om du har restartet så vil jeg jo ikke si de tilbyr rett hastighet da heller
men nå vet man det i det minste

lastet ned google chrome (som jeg nå bruker istedenfor firefox) og nå går det så raskt her at det er en nytelse ,tidstyven swosh vekk

 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net