Søk i denne bloggen

lørdag 2. mai 2015

Kjøp brukt - gi mindre penger til kjedene

det er lenge siden jeg har vært i en 'vanlig klesbutikk'

jeg har istedet kikket på ebay,google,finn,epla,bazar,vestkanttorget,birkelunden, bruktbutikker, etc det er da over 25tusen annonser med klær bare i oslo på finn.no.

jeg vil heller at folk skal få igjen penger de har brukt på klær, enn at kjedene tjener flere milliarder mer. og seff kanskje finne ett kupp, noe unikt, noe jeg angrer jeg ikke kjøpte,etc

 problemet er bare at det tar veeeldig mye tid å se gjennom alt,mye er overpriset og ikke så pent.noen gidder ikke oppgi størrelser. noen legger ut en annonse av hver bluse hver sko istedenfor å samle det.

når jeg ser noe jeg liker ser jeg og på andre annonser fra samme selger
for å se om det er noe mer jeg vil ha som jeg kan kjøpe mer samtidig

 det har og blitt populært å selge klær i 'pakker', jeg vet iallefall om en blogger som var fornøyd med en klespakke hun kjøpte ellers vet jeg ikke hvor godt det selger. alt kommer an på pris

jeg har endel liggende på finn og salgsbloggen selv, men har på 1 år bare solgt 2 jakker,ett ullsett og 2 vesker.
jeg som andre syns at det jeg selger er fint og billig.

min erfaring: 80 kikkere men ingen salg kan bety det ikke er fint nok,det er for dyrt,
noen har klikket 'lagre' kan være en konkurent som vil følge med om du får solgt,
noen er på let og vil til slutt velge der det er billigst.
ikke alle som liker trykker lagre, du kan ha 2 klikk og få solgt.
bra pris og at ingen andre selger likens hjelper.

det jeg da har endt opp med er å bytte det på byttemarked
men skapet blir jo ikke mindre fult av den grunn
og det som byttes er ikke de fineste man har
det føltes lettere å kvitte seg med 'finere' klær hvis man får betalt
jeg har dog funnet noe fint på byttemarked og da føles det og greit
at jeg gir noe 'fint' tilbake, men ting jeg er på 'let' etter har jeg ikke funnet der.


den hvite skinnjakken fra sara lå ute til 300,-
den svarte jakken med studs lå ute til 50,-
klærne på stativet var fint presentert men ingen klær til under 300,-
skinnvesken til 150,-
brun skinnjakke 500,- small og med flekk
stripete sko 100,-
joggesko 150,-
skinnjakken til høyre er fra epla og lå ute til 400,-

dette er noe jeg har sett på, men kontaktet ingen for å hverken prute eller kjøpe,
men dette er da noe jeg vurderte

minmote,costume og lignende kommer jo ofte med bilder av hva som er vårens/sommerens kupp, men det er jo av ting som er til salgs i butikk.

så jeg ønsker noen som blogger om klær som selges brukt
 sånn at vi andre sparer tid på å lete :) (Y) og støtter hverandre og ikke kjedene


 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net