Søk i denne bloggen

onsdag 2. juli 2014

gratis = amok

Det er rart at når ting er gratis har man en tendens til å ville ha det mer enn om det kostet noe.
kanskje dette bare gjelder meg selv til tross for ett av mine motto: du skal ikke ta imot alt bare fordi det er gratis,
så ser jeg at jeg tar meg selv i å ville ha.


jeg har dog bare hentet 3 ting som har blitt gidd bort på finn.no, men på byttemarkeder for ting og tang hvor man kan ta og kjenne på ting så har jeg tatt med meg mye rart som jeg aldri hadde ville kjøpt.(tas ofte med tilbake ved neste omgang) og det har jeg gjort selvom jeg prøver å kvitte meg med ting for å få bedre plass.

det finnes og vibytter.no hvor man kan legge ut ting man vil bytteog ting man ønsker
og facebook side oslo:gis bort,ønskes,byttes (disse går mer rolig for seg)

før ga man goodiebags til de 100-200 første som kom på sånne shoppingevent.
jeg og var blant de,mest av nysgjerrighet, men den trengselen syns jeg ikkeno om.
etterhvert så droppet jeg det da innholdet ikke matchet 'peset' eller tilbudene.
de fant og ut at det ikke lønte seg og begynte å bare gi ut til de som kjøpte noe
(da feks kjøper folk ting og leverer det tilbake neste dag)

andre ting som er gratis er byttemarkeder.
på trade day er det ingen kontroll og hvem som helst kan igrunn ta så mye de orker å bære
uten å engang ha med noe selv. og det folk isåfall tar med er utvaskede tskjorter og singletter,ikke så høy standard.
(synd for de som tar med fine ting, de burde kanskje starte ett eget marked med høyere standard. ellers så antar jeg og at mange selger det på vestkanttorget.)
på byttemarkedet for fremtiden i våre hender fikk man lodd pr plagg.men de er ikke så nazi hvis du finner litt mer.
man oppfordrer til å stoppe kjøpepresset og være mer miljøvennlig.

så har man ombruksbodene på gjenbrukstasjonene hvor det er mest bøker,blad,kleshengere,
men og iblant både barnevogner og kjøkkenutstyr.her tar man det man vil ha og så veier man det.
ofte når jeg er innom de så er arket fullt av folk som har hentet ting.så dette er poppis.
de som har ombruksboder som jeg vet om er; kampen,sofienberg,løren,majorstua og fredenborg.

andre event hvor man kan få gratis smaksprøver og sånt så flokker folk seg for å få.

i stillferdighet kan man få gratis 3 boller og en kaffe på bursdagen sin av narvesen
og sokker av g-sport. bare skriv inn fødselsdatoen din så dukker det opp på appen på mobilen den dagen
og du har 6 dager på å hente det.

noe annet som er gratis akkurat nå er bladet costume
http://shop.costume.no/node/35797/form?media=bangerhead&popup=1

redesign programmet på bliss lager møbler av ting de finner som er kastet på dynga.
de lager mye kult så se på det å få inspirasjon.

så gratis er helt supert for folket men ikke for handelsbransjen



 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net