Søk i denne bloggen

søndag 21. november 2010

Utvalgte nyheter

jeg reagerte på at NAV kan spionere på deg som ting du har sett på på nettet og hva du har snakket med på telefon. dette får ikke engang politiet lov til.
Da Stortinget endret trygdeloven, var poenget å bekjempe trygdemisbruk.
Loven gir Nav adgang til fritt å kreve opplysninger om trygdedes telefon- eller internettbruk dersom det er mistanke om trygdemisbruk.
Skal politiet ha det samme innsynet, må de søke Post- og teletilsynet (PT) og grunngi hvert enkelt tilfelle.

jeg går utifra nav får rett til dette for å fange folk i fusk?!
mens politiet som sin oppgave er å ta lovbrytere i fusk ikke får det?

denne nyheten fikk da en 4 x 6 cm spalte i aftenposten og en side i vg igår
burde vært stor oppslag på flee sider etter min mening.
-----------------------------------
300 venner og familiemedlemmer-Et nettverk av familier og venner kan stå bak 300 arrangerte og fiktive kollisjoner. samtlige fra irak.mange av de driver og med hvitevask,narkotikasalg og annet lumskehter.


----------------------------------
mat med julemotivemballasje er dyrere enn mat med vanlig embalasje

Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net