Søk i denne bloggen

lørdag 27. november 2010

champion universal remote control


når jeg ikke fikk denne fjernkontrollen til å virke så googla jeg men fant ingen andre som hadde skrevet noe om den.
kjøpte den på siba til 99,- den selges og på ellos.

det er da en universal fjernkontroll sånn at du kan erstatte 8 fjernkontroller med en. problemet er bare det at knapper som kanskje er viktige på original fjernkontrollen da ikke er på plassen du tror de er på eller ikke er på universalkontrollen i det hele tatt.

det står heller ikke bakpå pakka hvilke merker kontrollen virker på men inne i bruksanvisningen er det vel en 1-200 merkenavn.

jeg har en 10 år gammel panasonic tv men når jeg manuelt skulle taste inn kodene
funket det ikke. det stod og at ledlyset skulle slutte å lyse når du fant rett kode
men det stemte jo ikke. så dette prøvde jeg en 5 ganger før jeg prøvde auto søkefunksjonen. da leter den etter alle apparat du har tilgjengelige og påslått
så lot jeg den søke til den slo av tven. da skjønte jeg det virket men nei
når jeg skulle bruke kontrollen virket den ikke. men så satt ejg på autosøking en 4-5 ganger og den siste gangen virket fjernkontrollen. det var bare tven den fant fant ikke dekoderen min men GET står ikke som ett av merkene den funker på heller.

original fjernkontroll til venstre og universal fjernkontroll til høyre:

1. tekst tv knappen har havna på pauseknappen
2. tekst tv funksjoner virker ikke på tekst tv
3. frys bildet har havna på stoppknappen
4. meny/setup har havna på opp navigeringen de til høyre og venstre funker ikke på noe. må bruke lyd knappene
5.set knappen  + avknappen skal holdes inne i 3 sekund samtidig for å slå på autosøking når man skal søke etter devices
6.A-B switcher mellom tv og dekoder/scart tilkoblingen
(tv av på originalfjernkontroll)
7. mangler justering av bildet på ny fjernkontroll

den har da ikke alle funksjoner som jeg har på originalfjernkontrollen
som feks mangler det knappen for å justere bildet og knapp for å veksle mellom alle 4 scart tilkoblingene mine som jeg trenger når jeg skal bytte mellom dekoder,playstation og pctilkobling. så det trekker ned en hel endel.
 når viktige funksjoner ikke er med så får du jo ikke akkurat erstattet alle 5 kontrollene med denne universal kontrollen men kan vel ikke forvente så mye for 99,- men hvis du helt mangler tv kontroll så får du jo switchet mellom kanaler og justert lyd så da er den helt grei.

Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net