Søk i denne bloggen

fredag 13. april 2018

tid for sykkelmekking DIY

æsj..
 fikk ny sykkel ifjor som jeg mekket litt på . bla. bøtet dekket, trodde jeg.

 skulle så sykle her endag da is og snø nesten var smeltet men der seig lufta ut gitt og måtte trille ett par km hjem.(og steiner i dekksporet)
ellers måte styret og setet justeres. fikk til slutt opp skruen heldigvis og byttet den med noe med tydeligere spor. men føles ikke helt stramt ut for den var kanskje ørlite mm større og må bruke hammer på å få opp(der var de spora)
setet som og er bredt har fjæring OG har fjæring i stanga er utrolig nok ikke så behagelig så en ville trudd. tok ett dekk fra en annen sykkel med 8 skiver istedenfor 7.(skive 8 blir da ikke brukt)
det gikk greit intil kjedet begynte å hoppe heldigvis kom jeg meg hjem i gir 4.

trudde så jeg hadde fikset det. men så skulle jeg olje girewiren og fikk da ikke strømpen inn igjen måtte løsne på girewiren og etter det ble kjedet rart igjen.
det skal sies fattern skulle hjelpe til og har satt giret på 2 og justert deretter. noe jeg ikke er vant med.(skal kjedet ligge på metallet liksom jeg tror ikke det) men han mente at det var da ikke så ille. haaaah

prøvde som skrevet men ikke det nederste selvom jeg hadde håpet å få kjedet på skive 8  for kjedet virker jo så slapt fra før
Hvis kjedet ikke skifter tannhjul må du skru på vaierskruen (skru mot klokka)
en halv runde.

Den øverste skruen stiller girskifters ytre plassering, mens den nedre skruen stiller girskifters indre plassering

 ellers det som var og litt irriterende var at jeg gjorde dette på dagtid da jeg trudde folk var på jobb men tydeligvis ikke,for det var rene E6. først en dame med hund, så en dame,så kom hun hjem,så ut med hunden,så hjem,så en dame, så en mann, så en dame, så en dame som ikke virket som hørte til her,så en vaskedame,så en mann, så en unge, så en mann med hund også kom han hjem igjen.

 eh så nå kan jeg bruke gir 1-5 mens 6 og 7 ligger på metallet men kan jo hende det begynner å hoppe igjen etter en hump eller en dump

æsj

  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net