Søk i denne bloggen

tirsdag 17. april 2018

post - pakke - pes

sendte en pakke her endag. målte og var rimelig sikker på at den var under 2cm. men han på posten tok 48,- altså 2-7 cm og dra brukte jeg mye tid på å være sikker på at den var under.en dvd er da ikke over 2cm?! var iaff ikke det da jeg målte. ikke veide han pakka heller ( bruker å be om kvittering og som regel står det gram på kvitteringen) (tippen å ikke sende noe der mer)

idag skulle jeg sende nok en pakke ( grøss)
brukte en time på å bli ferdig å pakke den.
for det første måtte jeg finne noe å pakke det inn i.
den må pakkes godt inn for å ikke bli skada under transport. surret bobleplast rundt og la det oppi en boblekonvolutt så fant jeg en eske som passet. men var den innafor disse 25x35x 7 cm målene og under 1kg? nei og måtte klippes til.
gikk og med 2,5 meter pakketeip.(og litt småteip og lim)
(folk som vil ha ting sendt vil knapt betale for det du selger og iallefall ikke betale for frakt. da er det pruting med en gang.og iaff overhodet ikke betale for noe emballasje.)

 så når jeg liksom sa meg ferdig... så fant jeg ut at julegavepapiret muligens var ørlite tynt?!
og har jeg glemt å putte i noe?

 så gjenstår å faktisk poste den.
tør man å betale for den via nettkode og satse på man har målt rett?nei.
men tør man å sende den på posten og så måler de feil og frakta blir 50 kroner mer enn kjøper har betalt? HELL No

 ...faens....tapsprosjekt..


  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net