Søk i denne bloggen

tirsdag 3. januar 2017

6 timer av mitt liv

igår kjøpte muttern seg iphone. det var tilbud på elkjøp til 2500,- for 5s modellene. men hun hadde gjort en annen deal 1500,- kontant og 350,- i mnd i ett år for 3gb datapakke blant annet :/
når hun har både pc på jobb og hjemme så lurer jeg på når hun skal få brukt opp 3gb når hun ikke har facebook eller skal se på filmer.. men men
elkjøp kunne og overføre alt til ny mobil for 300,- (hvis de hadde vært hyggelige hadde de sagt at har du telenor så kan du bare gå inn på denne nettsiden, men det ar jo seff ingen som sa. irritert på meg selv for att jeg ikke googla alt først)

jeg måtte seff hjelpe henne.
hadde så mange kontakter at jeg ikke fikk de over på simkortet (dette er jo alltid ett problem når man bytter mobil det er 4 år siden jeg kjøpte mobil så jeg husket ikke hvordan man ellers skulle gjøre det) for dere som bytter mobil en gang i året så er det sikkert lett
 uansett, jeg ga opp og knakk opp kortet til å passe til iphonen angret litt på det etterpå så var det å sitte å google seg frem til hva andre har gjort.

 før i tiden kunne man bare synkronisere fra mobil til mobil og overføre med blutooth og ir. eller lagre alt på minnekortet,men neida idag skal alt være vanskeligere særlig med apple og disse mobilene med innebygd minne....

 siden kortet var knekt opp og jeg ikke fikk det inn i den gamle nokiaen igjen og brukt telenormetoden så måtte jeg bruke overføre med outlook metoden.

  ikke hadde jeg outlook som jeg da måtte bruke via openoffice
 ikke hadde jeg nokia ovi suite som da måtte installeres
ikke hadde jeg itunes(fordi det ikke virker på windows vista)
og ikke hadde jeg icloud

 men når alt dette var installert på windows 7 pcen så måtte jeg synkronisere fra mobil med ledning over til pc.
 så trykka jeg på overfør kontakter til outlook.
 så måtte jeg inn på icloud og trykke overfør kontakter fra utlook
 og dett var dett tok bare 6 timer  :/

så gjøre det selv eller betale 300? (greide ikke å overføre sms,bilder,ringetone, men det viktigste var kontaktene) nå ligger 'resten' på pcen og den gamle mobilen)

...for om 4 år er det sikkert ett annet system..vanskeligere seff

 når det er sagt hva tenkte apple på når det gjelder den nye oppdateringa? hvorfor virker det ikke å ta telefon når ledningen er i?
jeg syns og at alle simkort burde selges med adapter


  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net