Søk i denne bloggen

tirsdag 31. januar 2017

la meg spy

det er syke ute å går.
 jeg var så heldig at jeg viste jeg ville få det da jeg tørket opp spy fra doringen og baderomsgulvet.
 jeg kunne så forberede meg. handlet inn banan,sjekket at jeg hadde postafen og paracet. (her kunne jeg vært mer forberedt feks burde jeg hatt juice,eple, og annen ikkekvalemdne mat) prøvde spise bløt mat så det skulle være mer behagelig å spy.

så ble jeg selv dårlig etter ca 48 timers kontakt med spyet.
det begynte med romling og bobling i magen i 00:00 tiden. kvalme og vanskelig å sove. etter 2 timers tid tror jeg spydde jeg første gang. så var det å ligge med kvalmen i non timer til før jeg spydde andre gang. etter det tok jeg postafen og spydde ikke mer. fikk også endelig sove.
 neste dag følte jeg meg egentlig ikke så ille, jeg var mer avventende og lå i sengen for å komme meg. etter noen timer fikk jeg feber, tok non paracet og postafen.
neste dag var jeg kvalm uten at man spyr. vanskelig å sove,hjalp ikke at gneldrebikkje ved siden av,utrolig lang dag tenkte liksom å sove meg gjennom skiten eller se på tv men det er liksom slitsom å se på tv. så jeg prøvde å lukke øynene og høre på lyden men det var og slitsom,fant heller ikke en god ligge/sittestilling som ikke gjorde meg kvalm. vann var kvalmt,brus var kvalmt,alt var kvalmt liksom. postafen hjalp ikke mot kvalmen men fikk sove i 3 timer. spiste lite og lite matlyst.
den tredje dagen satt jeg iaff oppe og prøvde meg på pc og litt andre ting. men fortsatt en kvalme og føles ut som om jeg var på sjøen.
du tror det er bedr eå ligge når du er kvalm men det er det ikke nå.
du er kvalm om du ligger,sitter,står,er ute i frisk luft.uansett hva du spiser eller drikker.

nå er jeg på min sjette dag og på bedringens vei.igår var jeg og ute å handlet. er dog litt kvalme innimellom og fortsatt liten matlyst.idag er jeg kvalmere enn jeg var igår.
tenkte kanskje prøve en postafen igjen men det virket jo ikke de andre gangene og en pille koster ca10 kroner og jeg blir bare trøtt.

  vi er iaff 3 i slekta som har hatt denne sjuken og det har ikke vært helt lik prosess for noen av oss utenom kvalmen. jeg selv spydde bare 2 ganger og ingen diare.jeg hadde feber noe de ikke hadde.

 så vil du forberede deg foreslår jeg du handler banan,appelsin,eple,juice,mariekjeks,rosin,salt potetgull,paracet/postafen, bøtte, kokt vann,
du har ca 48 timer på deg fra du vet du har vært nær en syk eller 2 timer fra du føler deg syk til du spyr.

 lykke til!

  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net