Søk i denne bloggen

mandag 16. januar 2017

komiserie ide

jeg syns noen burde laget en komiserie om folk som er opptatt av miljø og gjenbruk.
miljøinterresserte kjemper en kamp de taper men de står på.

 det er noen typer. da spesielt de som jobber/bruker gjenbruksstasjonene. (noen vil kanskje si jeg er en sånn type) alle 'brukere' av gjenbrukstasjonenens ombruksbod er dine konkurrenter.. om å få de fineste tingene

 noen kommer med bil og tar bare det dyreste og fineste som de kan videreselge. de er der noen ganger flere ganger hver dag.og innom alle stasjonene. noen er der for å hente ting til fretex og marita.(altså bruktbutikker som selger ting som er gidd bort)
jeg har sett ting jeg har har gidd bort havna på bruktbutikken lenger ned i gata.

andre(som meg) tar ting som skal brukes som skruer,kroker,hyller, og kaster og gir vekk ting samtidig ca 1 gang i uken. jeg har og bært en diger trådhylle, 2 km. og en kommode inn på matbutikken,da tenkte jeg selv at dette er sikkert litt komisk.

 for en uke siden så jeg en warhol bok, skulle så se i den, men da sa en mann at det var hannes. jeg spurte så om jeg bare kunne se i den, men NEI det fikk jeg ikke.
 syns kanskje folk kan oppføre seg og være litt mer hyggelig når de får ting gratis.

 fullt brukbare ting blir og kastet fordi de liksom ikke har plass til å ha det..selvom det er sammenleggbart :/ og sånn ca 1 gang i mnd går de gjennom og kaster mye.fult brukbart men er det ikke tatt på 1 mnd mener de ingen vil ha det.
dette er da typene som jobber der.
-en gang var det ei som kjeftet på ei romerdame fordi hun ikke hadde veid det hun tok. og så ringte hun til stasjonen i pilestredet og sa hun var på vei.
-du får heller ikke ta noe fra containerene,(henger en liten plakat om det)
-en romener ble hentet inn av politiet for han hadde tatt noe fra elektrisk avfall(som han sikkert skal videreselge selvom det kan være brannfarlig)
- noen henger rundt deg fra du kommer til du går.
-andre krever nå du leverer inn ting så de vet ting skal i rett container.
-andre springer rundt og rydder i det folk har kastet feil
-mens noen sitter i telefonen fra du kommer til du går.
-noen ganger ser du aldri de som jobber der

 det står og beskjed om at hvis du setter fra deg ting når de er stengt kan det hende de legger ned hele driften. 'gulp' jeg prøver å kvitte meg med det meste nå mens de fortsatt er i drift og jeg har kort vei

 andre ting å huske; sag opp så det passer i containeren maks 1meter, sofienberg har sag

 tror mange som bruker stasjonen ikke vet at det er en ombruksbod, det er ikke godt opplyst

 ei heller at man ikke får levere gipsplater.
og heller ikke at tingene dine blir kastet. det står bare ut dagen hvis de mener det tar for mye plass.

 det er å viktig å veie tingene for de skal vite at boden blir brukt.
 feks på kampen går det tilsammen ca 100kg ut hver dag

 ja det er noen scener - komigrunnlag.
 (å opplyse om det her kan gi flere konkurrenter men shit au ikke mange som leser likevel heh)

  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net