Søk i denne bloggen

mandag 25. april 2016

loppis og bruktmarked skattejakt

igår var jeg på torshov skole loppemarked. første gang jeg har vært der.
rakk det såvidt 1,5 time før det stengte.
var fortsatt mange ting der, det beste var nok utplukket.

når jeg stod å så på klær,noen hadde store esker med klær som de sansynligvis samlet opp til hun ropte opp at de nå var posesalg. 50,- pr pose ta du du ville. de hadde og søppelsekker med klær de ikke hadde lagt ut. luktet litt kjeller når jeg gikk forbi noe av det ikke at det var så mye 60-70talls poyelster klær av den grunn.

 så alt jeg kjøpte var en reisebag i ekte skinn til bare 20,- :O har ønsket meg en sånn lenge, greit litt flekker og rust,kjellerlukt, men uansett, utrolig billig. jeg trudde den ville koste minst 200,- heldigvis gjorde den ikke det.


det var og snakk om at noen hadde kjøpt en togbane til 500,- og at de nå så den lå på finn til 7000,- det er jo noe de burde gjøre på loppis, sjekke litt hva ting koster for å få mest mulig.
på den annen side har folk så mye at kun billige ting er interressante.

 så dro jeg til birkelunden, der var det bare en 6 selgere. så når jeg kom hjem gikk jeg inn på siden for birkelunden bruktmarked og ser det har kommet masse regler der.
du kan ikke selge elektronikk,mobiler,mp3 spillere, og du må ha vandelsattest, noe du bare får hvis du har enkeltmannsforetak eller firma. 300,- for 1,5 x 3meter ganske bra det da men altså sikkert derfor det var få selgere der.

 regner med det blir mer trangt om salgsplassen på vestkanttorget jeg bruker som regel bare være på vestkanttorget når det er markedsdager og loppis begynte jeg først å gå på i fjor. bare de i nærheten det er artig å se da hva som er der for hvis noe skal inn må jo noe ut for her er det ikke plass til noe mer.

jeg ser jo etter visse ting når jeg drar på sånt
og nå er jo en av de tingene i boks :) atlså reisebagen.
andre ting jeg er på jakt etter:
-hatter særlig strå/heklet
-sennepgult
-skinn
- rulleskøyter,scooter,dekk,hjul,treningsutstyr
-maxikjole
-makrame
-ull/cashmere
-nude/hudfarget sko antiskli
- lettvekt dun vest
-alladin/harem bukse

vi får se da hva mer jeg finner iår om man kan stryke ut noe mer fra lista


  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net