Søk i denne bloggen

torsdag 7. april 2016

Googlet: bli Kvitt søtsuget?

Etter påskegodiset ble solgt for 2,90kiloen ble det mye mas om vekt og fedme så kom tipsene for å bli kvitt sukkersuget. Selv syns jeg ikke de forslagene var brukbar.puss tenna,spis jevnlig,etc

Her er mitt tips:

Du spiser godis for kosen, stress,hormoner,deppa, kjede spising,blodsukkerfall,uvane til en film eller du har lyst på noe godt.

sukkeret gir deg belønning i form av høyere seratonin som gir en form for trøst og beroliger.
men ettervirkningene er fedme.

et letteste og umiddelbare man kan gjør er å spise ting med mindre sukker.
og ikke kjøpe godis for  å teste viljestyrken.

jeg lager gele selv av jordbær,raw food karameller,kikerter snack og så tygger jeg tyggis i en ukes tid
Da føler jeg er bukt med suget .(hele boksen går med)
tyggis øker blodsirkulasjonen og oksygenopptaket,du får konsentrert deg,og stresser mindre.du får god smak i munn,har noe å tygge på som ikke er mat men kan lure hjernen til å tro du spiser
bakdelen; du kan få firkantet ansikt pga kraftigere kjevemuskler, lakserende effekt

drikke fremfor brus:  litt chili og eplesideredikk i ett glass når du vil ha smaksrik drikke.
mat:-Jeg syns og banan hjelper.rugbrød.
pålegg:-Det søteste pålegget jeg spiser er prim.
kos:-Vil du ha no kos spis en joghurt Med frukt,eventuelt kvarg med usøtet syltetøy du laget selv
feks istedenfor dessert og is. som snack spis kikertersnack eller lag potetgull/popcorn i micro

Oppsumert: tyggis , i en uke, kvitt søtsuget

hvis du ikke får bukt med det kan det være stress da må du stresse ned,sove mer, kanskje meditiere,yoga,kutte ned på aktiviteter
hvis det er kjedespising bør du gjøre aktiviteter og feks kveldsjobbe kl 15-23.
blodsukkerfall,spis jevnlig
hormoner?,hormontilskudd




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net