Søk i denne bloggen

torsdag 12. november 2015

firefox prosessor bruk

i oppgavebehandling(ctrl+del+alt eller venstreklikk på windowslinjen nederst) har jeg sett at firefoxen bruker omtrent all prosessoren.
jeg letet idag etter hvordan man løser det etter først å ha prøvd å deaktivert noen svchost.exe(trykk vis prosesser for alle brukere,vises ikke hvis ikke) som og er det som bruker mest prosessor på denne maskinen. (har hele 15 prosesser under svchost.ikke deaktiver/stopp noe du ikke er sikkert på for da fungerer ingenting)
så leste jeg noen innlegg over folk med samme problem som dukket opp på google, men etter da å ha oppdatert utvidelsene som noen foreslo der så var fortsatt prosessorene konstant høy.

dette funket for meg:
 jeg gikk da inn i hjelp øverst på firefox.trykket feilsøking. så ned til minnebruk og minorize memory usage. og nå så bruker firefoxen mindre cpu prosessor.fra å ligge helt øverst ligger den nå å hopper fra 2% til 50% med 6 faner oppe.

 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net