Søk i denne bloggen

fredag 27. november 2015

byttemarked 2015



det passer igrunn bra å skrive om byttemarked jeg har vært på iår på selveste black friday dagen.
 idag har jeg fått ørti sms og ørti email om black friday og tilbud de har 20% hvis jeg handler for over 500,- :/ 30% på utvalgte ting.
 så mye styr for så lite, ikke bare har det vært en dag heller noen har holdt på med tilbud hele uka og minnet det på denne dagen i nesten en måned.

 sånn sett skulle jeg vel hatt meg noen nye skikkelige vinstersko med rågummisåle og gidd bort 4 par jeg har fra før. men hvorfor kjøpe når man kan bytte?
desverre har jeg ikke sett noen som bytter vekk vintersko, men igår var jeg på trade day og fikk meg noen flotte så og si ubrukte joggesko.
 jeg har altså vært på hele 10 byttemarked i år. + at jeg har arvet mange jakker av min mor.
så jeg har mye klær liggende og selvom jeg har god plass på loftet skader det ikke å bli kvitt det fortest mulig.
da har det ikke skadet at det var 10 byttemarked.(kanskje fler jeg ikke vet om men føler igrun 10 holder)

 iår og har det vært mest i størrelse 34-36 som byttes bort.

det begynte i januar da med trade day. der var det nesten 1000 personer. jeg var der den siste timen
av dette har jeg beholdt 4 ting etter det jeg kan se og en ting er oppklipt og sydd om.resten viderebyttet.

 så var det byttemarked på sagene i januar ( både klær og diverse)

så var det byttemarked på sagene i april tror jeg (klær og diverse)

 så var det swapshop i mai


jeg ønsket meg blondklær og fant flere og :)
her får man lodd pr ting man har og bytter mot nye ting.
hadde med meg 12 ting ser det ut som og tok 12 ting.
av dette har jeg beholdt 6 av det jeg kan se og to er oppklipt og sydd om.
resten er viderebyttet.


og oslo rauseste marked klesbytteavdelingen i mai



















8 er beholdt av det jeg kan se,en ting er sydd om
resten er viderebyttet.

så var det bytteuker på lush butikker



















3 ting er beholdt en er redesignet, en er klipt opp.

klesbytting på geitmyra august tror jeg(ca 30 påmledte) ca 10 deltakere


















her ønsket jeg meg regnjakke og fikk det og :)
tror 6 her er beholdt av 14,det jeg kan se, en topp gikk til en ryeteppe,
en kjole var helt feil sydd.
resten er viderebyttet

byttekveld for fremtiden i dine hender på majorstua november
ca 100 deltok(200påmeldte)

















her var det mye klær. man fikk lodd, jeg fikk 50tusen.
det kostet da 3-4000 for jakker, husker ikke hva det stod på resten.
men jeg stod å prøvde å regne ut hva jeg hadde råd til.
men de hadde så mye klær at de sa det var bare å ta å drite i loddene..da endte jeg opp med en hel del.
bildet viser ikke så tydelig hva det er men jeg fikk skinnjakke,blant annet.
tror jeg har beholdt 12 ting.
en grå jakke har jeg brukt mye den er oversized og deilig.noe er klipt opp,noe er sydd om
og resten viderebyttes.(husker iallefall at 7 ting er viderebyttet,og noe ligger på loftet)

byttemarked på safir november(klær og diverse)

3 vesker og en ransel,redken hårprodukt,skinnhansker,solbriller
2 ting her er viderebyttet så langt.(2 ligger på loftet)
har beholdt 12 ting og en er oppklipt.

trade day i november(kun 100 plasser og man måtte melde seg på førstemann til mølla)
første gang jeg har vært der de første 30minuttene
















vesken var raknet i flere sømmer,hull i skrittet,en manglende knapp.
men det meste så feilfritt ut.
hadde med 25 ting og tok 25 ting bare tilfeldig.
er 3 ting som skal viderebyttes foreløpig.
mange topper som er allerede lagt bort blant sommerklær.
det ble flere blondeklær,vanntett jakke,en gul kjole som sitter som ett skudd,
nesten ubrukte joggesko,kjoler,genser,

årets bytte oppsumert:
har jo blitt endel klær som forhåpentlig blir brukt.
ble altfor mange topper og mange jakker.
2 par sko.mange vesker.
trenger jo egentilig ingenting hehe men det er jo litt artig da.
vet jo aldri hva man kan finne.kan jo bli nye favorittklær.
er lenge siden jeg var i en 'normal' klesbutikk.

jeg har og kjøpt noen nye ting og vært på loppis og bruktmarked
nye sko til 250,- ny bikini til 30,- ny dunjakke til 200,-
brukt veske til 20,- brukt tights til 10,- hårbøyle til 30,-
brukte sko til 20,- en genser til 20,- en hatt til 20,-
har satt meg selv noen regler:
ikke kjøpe noe i small,
ingen sko uten gummisåle, ikke bommullstrikk, helst ikke viscose,
ikke kløende ull, ikke angora, helst ikke akryl .


jeg oppfordrer folk til å ikke kjøpe noe i small,tenk litt lenger enn
hva du skal bruke akkurat denne sommeren.
det er mange hundre tusen klær i smal på finn.no og mange hundre klær i small på byttemarked
small begrenser bruken.

nå har jeg 6-7 poser klar med klær og diverse til bytting for neste år stående klar.
og det ble sagt at det skal være byttemarked på sagene i januar.
følg med på facebook sidene.
gutter, og jenter i litt større størrelser burde og delta.
gjenbruk og bytting er bra for både miljø og lommebok.


 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net