Søk i denne bloggen

fredag 17. januar 2014

hjemmelaga grønn juice

jeg har aldri spist noe særlig grønnsaker. nå som jeg kjenner hvor godt det kan være så angrer jeg på det.



 min oppskrift på hjemmelaga grønn juice:
 1/4 agurk
1/4 avokado
2-3 blad salat(typen krisp,knekk ikke seig)
noen blad mynte ca 4-5
2-4 stangselleri
en liten håndfull spinat
1 grønt eple/golden
1sps ingefærkrydder
vann 5dl
1spiseskje intens fruktig olivenolje

skrell og kutt opp i biter.
kjøres så i mixer.
 så sil det gjennom en sil og press ut resten med feks en vaskepose(ment for bh-er)

(ja det er mye søl og griseri,juicesentrifuger koster nå rundt 500,-)
=ca 1 liter juice,og  ca 2 spiseskje kjøtt(avfall, eller ha det i feks dagens grønnsaksuppe,tomatsuppe,potetmos)

grønnsaker for 80,- kroner,dyreste da mynte busken men der vil det vel stadig vokse ut håper jeg.
estimert pris ca 15,- pr drikk, ,vi er da 2 her i hustanden som deler drikken, 5dl er nok per person.=7,- pr person, overkommelig.


 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net