Søk i denne bloggen

torsdag 10. november 2016

gavehysteriet

gavehysteriet,  grøss
 ja ,da er det snart tid for julegaver igjen(året går altfor fort) (selv ser jeg etter gaver hele året så dette er ikke sesongbetont for meg desverre)

 handelstanden spår at vi vil bruker mer enn noen gang på gaver iår. jeg foreslår vi motbeviser det og kjøper mindre.
 det sies at det viktigste er å gi, men likevel kan folk bli irritert. for det du kjøper blir 50% garantert byttet, ellers havner det på loftet,på finn.no på loppis eller gjenbrukstasjon.

 vi har så og si alt fra før. det er vanskelig å skulle gi noe folk ikke har og du vet ikke alt de har heller. til og med unger på 6 år har alt. jeg tenkte at grisespillet var sikkert garantert noe nevøen min ikke hadde fra før til bursdagen, men neida det har han spilt for det har de på begge hyttene. men han ble glad da for nå har han ett hjemme og (skal sies han var glad for alt fikk fordi han hadde fått det han ønsket seg mest; marsvin)
 jeg har sagt jeg ikke vil gi julegaver og de fleste var enig i det men hvert år får jeg noe og må ut å stresse. omsider regner jeg med det synker inn. ( kanskje kjøpe noe digert og ubrukelig så blir de redd for hva de får nesten gang )
 har allerede sikret meg  julegaver til nevøene mine, i sommer.
selvom de er 2,5 års forskjell på de så må de ha like ting hvis ikke vil han ene alltid misunne han andre. så jeg kjøpte 2 grønne basketskopenal som jeg tror er unikt og 2 krus med sugerør. kjøpte en blå og en grønn fordi jeg tenkte var greit å se forskjell på de, men nå er jeg usikker på hvem som skal krangle til seg blå eller grønn. grøss

 ellers blir det bare julebakst(baksten ifjor var ikkeno å skryte av av en eller anna grunn ble det mislykket selovm jeg har laget det i alle herrens år) og en eller anna gave på tampen, grøss Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net