Søk i denne bloggen

lørdag 30. juli 2016

Reparer fix med det du har


Fikset en sparkesykkel 

1. håndstanga manglet metallknotten og gikk da bare ned selv hvor mye jeg strammet.
man kan eventuelt ta ut en knott av ett håndtak og putte den i stanga men håndtak er jo viktig heh
men kanskje du finner ett på dynga

2 puttet en sykkelbremsekloss inni hullet.
og strammet med strikket
gaffa kan nok og være lurt og snøre.








3 manglet strammeskrue ( folding release mechanisme / clamp hub / bolt clip) i sammenleggbaredelen
Brukte da en gammel skrue med mutter fra en seng jeg har kastet.og noen metallskiver.
(hoarding -hamstring-ta vare på alt for du vet du får bruk for det )
må nok følges med under turen særlig på dårlig asfalt kan tenkes skruen løsner.

4 litt løst rundt håntaket, irriterende gnisselyd. festet noen strikker rundt
Så det strammer mer. tenker meg strikkene vil bli gnissa opp ganske fort
men det var bare noe jeg kom på i farta med strikkene i hånda.
det mest vil nok gnisses over til og med gaffa men noe varer lenger før det må byttes.
eventuelt sett ei ringeklokke imellom.

ellers har jeg jo brukt umbrakonøkkel(ikke av de man får hver gang man kjøper møbler på ikea
en større en måtte til)

ett annet tips: ikke fjern skruen i den sammenleggbare delen, den har en vaier som er vanskelig å få has på igjen. personlig erfaring altså.


Skal sies; den Ikke er prøvd ute enda.

her er en side som selger deler.
det burde jo vært forbudt å selge sparkesykler NYE som er billigere enn å reparere
det gjelder forsåvidt alt som selges. når en liten del koster like mye som å kjøpe ny


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net