Søk i denne bloggen

tirsdag 9. september 2014

skeiv skohæl - tips


Det er noen som går skeivt. kalvbent,hjulbent. kanskje ikke pga at hælen er skeiv, men fordi man overpronerer og supinerer.
 det kan man fikse med en såle som skal tvinge foten din i rett stilling.
 men noen ganger er det hælen som er blitt skeiv og som presser foten i en unaturlig stilling for ikke å snakke om at det er ekkelt og kan gi diverse plager.

 jeg kjøpte sko i frankrike og har egentlig ikke brukt de så mye, men hælen ble fort skeiv( noe korkmateriale med lyddempende gummi) som ble fort slitt..ble latterlig skeiv. aldri hatt sko som har blitt så skeiv før. ikke de skoene jeg har brukt i 10 år engang.

 uansett jeg tok skoene til pers og filte de ned med slipemaskin.(kan nok og bruke rasp eller vanlig slipepapir så slipper man mye støv og myyyye bråk) det tok overraskende lang tid å file med tanke på så lite det gikk før de ble skeiv men uansett så fikk jeg slitt ned hælen mer jevn på den skeive sida så nå kan jeg bruke de igjen... :)

(på bildet er hælen nesten ferdig slipt)( til tross for at all gummien er vekk og det er ned på treverket så lager den ikke så høy klakk-lyd. kanskje pga brei lav hæl)

Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net