Søk i denne bloggen

tirsdag 5. november 2013

playstation 3 stuk

jeg har nå hatt playstation 3 slim 120gb i 3,5 år.
 i sommers begynte den å streike(etter en oppdatering) først trudde jeg det var oppdateringen sin feil,hardisk feil, men så googlet jeg om det på nettet og mange der hadde lignende problem og sa det var bluray spilleren/laseren.
problemet var da at maskina/bluray/dvd spilleren ikke greide å lese skiva/skjønne at en skive var satt inn og når de fleste spill på skive spilles mest av skiva så blir det ett stort problem.
den begynte og å slå seg av midt i ett spill og når jeg hadde gjort 40 av 50 øvelser i UFC spillet så var det temmelig kjipt.
løsningen fra de på nettet var da å enten blåse laseren fri for støv og skitt og skru opp å skifte blurayspiller.
værste fall kjøpe en ny.
jeg prøvde å blåse, men det løste ikke problemet.
men jeg fant en løsning på problemet med å ta ut og inn skiva 10 ganger(utrolig nok greide den da å lese plata hver gang etter 8-10 ganger så det syns jeg er litt merkverdig) 
siden jeg ble litt lei av å ta den inn og ut 10 ganger hver gang prøvde jeg å løfte den i ca 60 graders vinkel når jeg setter inn plata og nå leser den skiva med en gang :) (så får vi håpe det virker leeeenge)

 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net