Søk i denne bloggen

tirsdag 5. november 2013

ebay ræl

jeg er en sucker for billige ting på ebay. og de fleste 'billige' ting kommer fra asia(kina,hong kong)
 og jeg synes jeg drar kjensel på mange ting som selges på tgr og søstrene grene som jeg har sett når jeg har søkt på ebay billigste match.
Det er som regel alltid noe feil med de. så da du får de etter å ha ventet nesten en måned så føles det ikke verdt det.
jeg blir og irritert fordi det er små endringer som ikke ville kostet stort som hadde gjort tingene brukbare, men som regel har jeg fått igjen penger når jeg har klaget, men føles ikke verdt bryet når man tross ventet en måned.
Det har vært alt fra usb-hann ledninger som er for lang i forhold til usb-hun inngangen,ting som mangler sømmer(som var på bildet), hull i stoffet, feil farger, borrelåser som ikke borrer seg fast pga feil stoff,= stort sett det meste.
går nok ikke gjennom en kvalitetsjekk der og sikkert og mulig at de prøver å kvitte seg med vareprøvefeil som vanlige firma de har laget produktene til ikke vil ha.

 så mitt tips er;
- hvis de har få bilder av produktet er det iallefall skit
- hvis de har ett bilde som ser veldig bra ut bør du scrolle nedover og se det virkelige produktet de selger NEDERST som regel veldig dårlig kopi
- klag
- send de mail om ting du lurer på FØR du kjøper
- se om de har det på støstrene grene først(letter å klage til tross for kanskje ubetydelige 3 kroner mer i pris)

 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net