Søk i denne bloggen

lørdag 1. juni 2013

min erfaring med forsikring

min erfaring med forsikring.

 før min siste reise kjøpte jeg reiseforsikring.
har aldri følt at jeg har trengt det før men når jeg så på tv en som måtte betale 700.000 for ett sykehusopphold i thailand så tenkte jeg det kanskje ikke er så dyrt for 1000,- kroners årsforsikring mot det man kanskje kanskje ikke må betale.

jeg har i tillegg helfo kort.

 forsikringsselskapet gjorde en kreddittsjekk(uten å spør) og jeg ble evaluert til en middels rissiko(aldri hatt forsikring før,aldri hatt en betalingsanmerkning)

 uansett følte jeg jo den 'middels rissikoen' ble litt pinlig da jeg ca bare 1 uke etter å ha kjøpt forsikringen ble frastjålet ting på hotellrommet da jeg var i italia.
jeg anmeldte forholdet og ca 2 uker etter hjemkomst fikk jeg mail fra hotellets italienske forsikringsselskap etter paragraf ditt og datt skulle jeg da få 50% av verdien dekket pga aldersfradrag på elektroniske ting.
( til tross for at jeg ikke kjøper nye ting hver år,til tross for at tingene var lite brukt og til tross for at man ikke kan få kjøpt det samme idag for 2600,-(jeg må legge til mye selv))
 dette til tross for at jeg er offeret, så må jeg da betale mye av det Selv.
Mitt eget forsikringsseskap brukte samme paragraf for å regne ut hva det eventuelt ville kostet dem men siden de i italia betalte slapp jo de...med 300,- som jeg klagde meg frem til ( og med det får jeg håpe min middels rissiko ikke er noe stor rissiko?)

 jeg har ikke peilig på forsikringer men syns det er litt rart at hotellets da som jeg går utifra har innbo forsikring og reiseforsikrings ikke brukte samme utregningen, men tydeligvis ikke.

uansett endte det med tap for meg og er i det hele tatt blitt veldig skeptisk til å eie noe som helst.

 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net