Søk i denne bloggen

lørdag 21. juli 2018

pasientsky

noe nytt og fancy og nymotens (som kom ut i fjor tror jeg) 
for bestilling og kontakt med fastlege.(ikke alle kontor har denne tjenesten)


 jeg har sendt flere meldinger til legen der, men så plutselig forrige uke fikk jeg regning på 155,-
 jeg bare; hmmm er det feil i systemet?
er det en en gang i året avgift?
 men, neida etter en times tid med leting og googling for å finne ut av dette viser det seg en såkalt spørsmål og samtale med legen via pasientsky er en konsultasjon. såkalt e-konsultasjon som da koster 155,- like mye som en vanlig legetime på legekontor.

 pasientsky gjør det kanskje enklere å ta kontakt uten å sitte i telefonkø, uten sms gebyr, uten å sitte i trafikkkø og tapte arbeidstimer og noen ganger er du kanskje for lite ork til å dra heeeelt til legen og syns da det er greit å betale for det. (hjemmebesøk vistnok bare 209,-. legen kan få kjørt seg på den)

 problemet er at det er veldig dårlig opplyst.
 hadde jeg skulle skrevet mine 10sekunder ord og så fått beskjed når jeg trykket send: *hei, dette vil koste deg 155,- kanskje du heller vil ha en legetime på kontor for samme pris? * så hadde jeg tatt legetimen på kontor. så hadde jeg tatt blodprøver med det samme..
 men, neida siden jeg ikke har betalt noe før viste jeg jo ikke at jeg måtte det nå heller.

jeg skjønner de vil ha noe for det. feks en enkel konsultasjon for 66,- hadde kanskje vært greit hvis jeg fikk opplyst om det... men det fikk jeg altså ikke

prisen burde jo stå i stil med hva man ber om.
ett hjemmebesøk må da koste mer enn 205,-(med trafikk og avstand kan det jo ta 2 timer. og så har de sikkert ikke med seg utstyr så alt du får en henvisning haaaah)
og spørsmål om feks få vite svar på prøver fra ullevåll hvor hun sier at: 'det må jeg spørre legen som ga henvisningen om'. ( kunne jo vært greit å samle alt man gjør med helsa si på ett sted kanskje? som fastlegen kan se?) 

 så for dere som vil spare tid(45min som det tok meg å finne denne prislista og penger) sjekk prislisten her( den gikk vel ut i juni)
https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-lege


  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net