Søk i denne bloggen

søndag 27. mai 2018

gavepes

det snakkes om fattige at folk bare får 30tusen i konfrmasjon og er flau over det fordi andre skryter på seg 100.000,-
 herregud.

 det værste jeg vet er å kjøpe gaver.
hva faen skal man gi? noen ganger har jeg tenkt og tenkt fra januar til desember hva jeg skal gi i julegaver. helt latterlig. jeg har bestemt meg for å ikke bruke tid på det.

 jeg syns synd på familier på 5 hvor alle har liksom 50 'nære' de må gi gaver til i løpet av året.
det  kan blir hundrevis av gaver hvert år. det er dåp,bryllup,begravelser, bursdager, avslutningsgaver,julegaver,kalendergaver. 

hvordan har man råd? med mindre man gir veldig lite og det gjør jo ikke folk.
man har høy boliggjeld, husleie,høy strøm, barnas aktiviteter, ferier,mat, annet,forbrukslån,..

 nå idag vil folk helst ha penger , upersonlig å gi, men mest praktisk. (liksom, så du vet ikke hva jeg vil ha eller trenger? har du ikke fulgt med når jeg satt sammen med deg å liket bilder på instagram?)

 når jeg til jul feks gir penger og får penger fra samme person? ja så blir det litt teit. da kunne man like godt la være.(det skal sies jeg er glad det var penger og ikke noe jeg ikke har bruk for)

 altså la oss slutte med dette tullet.
 mye av det gis bort,selges, gavekort ligger ubrukt til de går ut på dato, ting havner på loftet til det kastes. eller som de 100tusen i konfirmasjon går til fyll og fest og russefeiring

 -hadde sikkert holdt å ha bursdag med kaker for barna.(dette er vel det som er sårest å kutte ut men man kunne spleiset på en gave og gradvis avvent gavemaset)
-hadde sikkert holdt å bli invitert til middag for voksne.(de fleste voksne vil ikke bli påmint de er blitt eldre uansett)
-julegaver? greit jesus fikk gull røkelse eller myrra men trenger vi det?

for samfunnets beste og jevne forskjellene i samfunnet burde dette avskaffes.

 det finnes andre måter å vise man setter pris på folk, feks 'likes'
( se inlegget om hva jeg mener om likes)


Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net