Søk i denne bloggen

tirsdag 8. september 2015

påkjørt

på flere av undergrunnene i oslo er det malt opp piler på asfalten for at du skal holde deg på høyre side.
(sansynligvis fordi det har skjedd ulykker der)
på søndag skulle jeg inn under undergangen ved ensjø bensinstasjon, jeg kikket litt inn da jeg kom over bakken og DER kom det en syklist i hans venstre felt mitt høyre og syklet rett inn i meg.

 jeg er litt treig i reaksjonen så husker ikke helt hva som skjedde, men jeg ble iallefall påkjørt og fløy i luften og landet på rygg og hodet. da jeg reiste meg så jeg det lå my knust glass der så jeg trudde han hadde mistet noe i påkjørselen. og sa det var oppmalte piler for at folk er på vist å sykle der.
da sa han; at han beklaget så mye. han prøvde å unngå å sykle over glasskårene og derfor syklet i feil felt. han spørte om det gikk bra flere ganger og beklaget og så kom det forbi en annen mann som spurte om han skulle ringe taxi (ref:hvembryrseg) jeg sa jeg trudde det gikk bra for jeg så hverken noe blod eller noe brekte ben.
. jeg har skrubbsår på høyre kne,en øm kul ved høyre hoft,en kul i hodet,stiv nakke og litt stiv i armer og rompe. så det gikk heldigvis bra. bare flaks. kunne gått myyye værre.
det er mange som sykler og går der hver dag og hadde ikke forundret meg om glasset ligger der enda (hvembryrseg)

 så jeg håper de forbyr salg og produksjon av glassflasker når folk ikke greier å la være å knuse de i gang/sykkelfelt hvor syklister og dyr kan skade seg. det ser og uryddig ut og kommunen har ikke råd til å feie gatene så ofte.
 glass er og ekstra tung å bære med seg hjem. smaken får folk ofre for folks liv og helse.

har sendt mail til regjeringen om forslaget.

 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net