Søk i denne bloggen

søndag 25. mai 2014

hjemmelaga grønn suppe

hjemmelaga grønn suppe
 hadde jeg vist det var så godt hadde jeg laget det for lenge siden.

- 1 bunt asparges(knekk av bunnen og skjær av tuppen og kast det, så del aspargesen i 2 og legg i kasserolle)
- noen topper fryst broccoli og like mye spinat
-1 hønsebuljong

-ha i såpass med vann at det såvidt dekker alle grønnsakene
-la stå i ca 8min
-miks det med stavmikseren(for dere som ikke har ødelagt sin) eller shakern, eller annet som moser alt sammen til en grøt
-ha det tilbake i kaserollen, med en liten skvett melk,salt,pepper,1sps sukker og ca 1sps maisenna

voila, god grønn suppe :)


 Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net