Søk i denne bloggen

lørdag 9. mars 2013

min vurdering av playstation 3 spill

Noe av det værste jeg vet er playstation 3 spill som ikke har trophies( føles så meningsløst når man ikke får tophies),spill som bare varer i 8 timer(føles da ikke verdt pengene),spill man ikke forstår noe av, og at jeg ikke blir kvitt spill jeg syns er heeelt dritt.(ødelegger samlinga)
ellers så er det jo og endel andre ting som irriterer som feks hvor lite fantasi og kreativitet spillutviklerene har når de har laget spillene. når så mange spill er så lik og da føles det som du har spilt det før og det blir kjedelig.(det er da man får lyst å bli spillutvikler).
- for mye film og for lite spilling
-for mørke spill
-når du går rundt og du kan ikke se deg selv
-

for å ikke ende opp med noen av de kriteriene så sjekker jeg karakterer og vurderinger spillene har fått på gamespot og ser på layout og gameplay på youtube.
men jeg har nå forstått at jeg ikke deler samme synspunkt som de som vurderer der og håper andre kan komme med tips om bedre nettsted med flere brukervurderinger.

i 2012 hadde jeg ett spill abonnement hos love film + at jeg har mange egne spill.
her er min vurdering av noen av dem:

trening og dansespill:

get fit with mel b
+ trophies
 + fin layout/grafikk ikke tegnet men ekte video.+ videobilde side/by side trener,
lett å finne ting. + mange øvelser + fulgte med ett treningsbånd som er verdt 99,-
+ jo mer treningsutstyr du har jo flere øvelser er det. feks bør du ha ankel og håndvekter,treningstrikk,step,
+ tar litt tid å få trophies altså noe å strebe mot og som gjør du må trene mye.
+ på det høyeste har jeg fått puls i 150 (men ligger som regel  bare rundt 100 i puls.ikke tunge nok øvelser)
- kalibrering hele tiden mellom hver trening. den fanger som regel veldig bra opp bevegelsen men noen hvor man skal gjøre ting bakover fanger den ikke opp og da er det umulig å få gull.av og til får man ikke rett på jumping jacks engang ( har ikke forstått hvorfor)
-man må holde treningsbåndet og movekontrollen samtidig, ikke lett å få ett bra grep da.
+ kostet bare 99,- helt nytt .absolutt verdt det, har spilt dette mye.kunne fint ha betalt 199,- for dette uten å bli sur.


micoach 
 + må bruke kamera og move. kamera skal liksom følge bevegelsene og du må ligge mye på gulvet.ellers kreves ekstra utstyr som vekter og app for å trene ute. 
+ eneste artige her var basketball,tennis og fotball.
- kameraet greide ikke fange opp bevegelsene og kjedelige øvelser.
ellers ser ikke hvor langt man har kommet i antall biceps øvelser feks ikke at jeg fant biceps øvelsene :/
399,- uten medfølgende utstyr ? ikke verdt det.jeg leide det gjennom lovefilm.
- etter bare 2 timer lå jeg på rundt 45% trophies 

michael jackson the experiment 
+move
 - vanskelig å få mye poeng på dans her til tross for easy,og mye lys.
+ fikk dog 5 stjerner på synging med singstar mic(måtte ta ut huben for å få den skikkelig inn) man kan se seg selv på kamera under syngedelen, men ingen kamera på dansedelen.
ingen steder å kalibrer move med kamera.sikkert derfor man får så dårlig score på dansinga.
 betalte bare 65,- og absulutt verdt det med tanke på moro, men litt kjip med tanke på trophys.
enkle trinn og strekmenn forklaring.har spilt dette mye,uten å få en trophies men man går ikke lei fordi dansinga er artig og musikken er bra.

dance on broadway
- først styr med move kontrollene måtte inn å sette de på rett plass /rekkefølge.fra plass 3 til 5 etc.
dette må jeg gjøre hver gang jeg spiller spillet.
- veldig barnslig layout/grafikk. værre enn grease dance spillet. 24 danser
+ forholdsvis lette trinn./ingen kul koreografi men man kommer jo inn i det etterhvert og overser da fint teit layout.
ca 10-15 timer spilletid( kommer an på hvor flink du er og om du greier full pott på den siste,går du videre uten å ha greid det så må du begynne på nytt på dans 1 og danse alle på nytt)
+ trophies. ca 11 stk, ingen platina.
betalt 99 for dette og syns igrunn ikke det er mer verdt enn 29,-

ufc personal trainer
- først så må 'øyet' stå i høyde med deg ellers er kontrollen i menyen ' all over the place'.
- varierte øvelser,situps,boksing,.du kan følge program,trener,eller velge hvilke øvelser du vil ta. og lett skippe til neste.
- siden spillet var brukt fulgte det ikke med ett legg bånd man skal feste kontrollen i, men det løste seg med litt strikk.
- man må bytte fot når man har leggbånd,bytte hånd, er det da irriterende og blir for lange pauser mellom øvelsene.
-skikkelig hard trening
+trophies å innhente
+bra virkeligstro layout/grafikk
betalte 149,-


move fitness:
- layoutmessig lik active sport 2,barnslig,fargerik
-må ha to move kontroller
-
+ mange øvelser, kan sette sammen din egen kombinasjon 
+ trophys ( jeg har 100% og er nå guru)
andre movespill:

ncis 
 - fikk veldig dårlig score på gamespot. 
+ trophies.- (lå på 40% trophies etter bare 1 time) ca 10-15 timer spilletid.ca 2 timer per sak. fikk min første platina yohoo
betalte 149,-
-kun 4 saker ( var 5 saker i csi) 
+ bruker move kontrollen. (føles som de kunne gjort mer utav det)
snur lite på ting for å finne noe. er mer bare klikk og ta bilde og dra ting over hit og dit. 
fordholdsvis lett spill

action/adventure:

uncarted 1
-100% fullført spill etter 12 timer på normal vanskelighetsgrad.med ca30% trophies.
- altfor mye skyting og vanskelig å treffe/peile seg inn på hoder.
+vannscooter upstream mens man blir skutt på, phee.
-man kan ikke se hvor mange trophies man skal finne i hvert kapittel.og vanskelig å finne de små greiene.
er på min 3 gjennomgang nå(med bruk av walktrough)
betalte 175,- (ventet lenge på at det skulle gå ned i pris med det gjorde det aldri. )

uncharted 2
-100% fullført etter ca 15 timer.og ca 30% trophies. med alle brett på vanskelig grad,utenm det siste mot 'bossen' var for vanskelig og måtte gjøre på lett.
- altfor mye skyting.( utrolig lite kreative spillutviklerne er)
- mange trophies igjen mye pga man må spille multiplayer dritt.
+ enkelt å gå inn i kapitler etterpå og tydelig hvor mange trophies på hvert brett.(fortsatt like vanskelig å se de som i 1'ern. )
- etter å ha spilt gjennom 2 ganger bruker jeg nå walktrough for å finne de siste. 3 ganger gjennomspilt holder.
175,- (ventet lenge på at det skulle gå ned pris)
 


harry potter deathly hallows part 2 
+move
 - etter 4 timer på easy lå jeg på 48% trophies.
så måtte jeg spille det en gang til på leit etter alle hemmlighetene man må ha for å få flere tropies og for å åpne challanges.jeg brukte da walktrough for å slippe å spille gjennom enda 3 ganger. 3 ganger holder liksom.fordi challanges er samme bretta som tidligere bare at du skal greie det på tid. 
-move kontrollen var litt koko å bruke når man skal gå rundt omkring å lete, men var enklere å skyte folk med den.
- måtte bruke vanlig kontroll for å greie det meste, ikke så vanskelig å skyte folk med denne heller men når jeg først var vant med move så var det enklest.
- er i prinsippet bare ett skytespill.for mye 'skyting',etter min mening. burde vært mer av andre ting og. 
og når man først skal bruke move burde man 'bruke den' ikke bare trykke på knappene. feks kunne man laget en sirkel eller trekant i luften istedenfor å bare trykke firkant. eneste man brukte move til var å sikte og snu deg rundt.
-helt grei layout/grafikk
dette leide jeg gjennom lovefilm.no

batman arkham assylum 
 + sloss,lete etter riddles,finne personer,samle poeng så du kan oppgradere, 
+rask loading.
+ betalte 149,- og verdt det. tror jeg var stuck på 50% trophies før jeg byttet det mot noe annet( huge mistake)

rango  
 - spilte gjennom hele på medium på ca 5 timer. 65% trophies. hard er heller ikke vanskelig
minner litt om ratchet and clank. ellers ett slosse/skytespill. 
+ kan gå inn i ett og ett kapitlene etterpå.
leid via lovefilm.

call of juares - the cartel
- spilt gjennom på ca 8 timer på medium.
- man må spille alle 3 karaktere for å få trophiesene, men det er jo fortsatt samme handling.så det kan bli kjedelig. desutten ble jeg så sjøsyk av å gå rundt og rundt enda jeg har spilt mange 3 dimensjonale spill. 
- skyting,bilkjøring som ikke var lettest å styre (ikke at du dør av den grunn)
kostet 59,- kjedelig spill byttet inn på gamespot under trademore dagene hvorman fikk ca 120,- per spill.

back to the future - the game
- barnslig grafikk, 2d.
- litt kjedelig i begynnelsen. du får ikke snudd deg rundt. utrolig irriterende særlig når du skal se på og plukke opp ting.
+ oppgaver du skal løse i rett rekkefølge, ellers lignende rollespill typen klikk-snakk.
+ rask loadetid
leid via lovefilm.

batman city 
+trophies
+ mye spilletid. holdt på i 1 mnd uten å fått alle trophies.litt vanskelig og mørkt
+ du kan på en måte fly. ellers slossing og lete etter ting
leid via lovefilm(skulle gjerne ha hatt dette i min kolleksjon)

game of thrones 
+trophies
+ første rollespillet jeg har spilt.typen klikk og prat.men å gå rundt og lete etter ting som våpen og penger.
-slosse med å taste inn en rekkefølgen før man sloss.bruke hund til å lukte etter folk.
+ tror jeg kom på 85% her før jeg ikke greide mer.
leid via lovefilm.

 mortal kombat 2011
+trophies
- hvorfor koster dette så mye når det er bare en stille bakgrunn med 2 som sloss foran?
utrolig kjedelig. leid via lovefilm

beyond two souls
+dette er vel det første spillet jeg har spilt (har vel spilt rundt 100) som jeg ga meg medfølelse og innlevelse for rollekarakteren.
det spretter fra fortid til nåtid på hvert nivå.
god historie.(intil dette svarte sjebne monsteret dukket opp) -det som var irriterende var skjulte trophys(du vet ikke hva du kjemper for)
-og at spilletiden med første gjennomgang på 'erfaren spiller'-nivå bare var 10-15 timer.ferdig med en gennomgang på 2 kvelder (og det er noe av det værste jeg vet med spill som koster over 200,-)  30% trophies.
+ det er forfriskende at du skal gjøre noe mer enn å sloss og skyte
+ føler ikke dette er ett jeg vil bytte bort(selvom jeg nå er ganske lei)

etter gjennomgang nr 2 lå jeg på 45%..:/
skal se hvor irritert jeg blir hvis jeg må spille gjennom 3-5 ganger for flest mulig trophies. å spille gjennom flere ganger når du vet handlingen er jo ikke så moro,det skjer jo litt forskjellige ting ettersom hva du svarer og gjør, men ikke mye.
betalte 350,-

remember me:
+ trophys
- uinterressang futuristisk historie og veldig liten tekst,
- til tider mørk ala batman morphet sammen med spiderman shattered dimentions og en dæsj mirrors edge
- bossfights( det værste jeg vet)
- rare uvirkelige tegnede figurer(det er 2014 nå gi meg virkelige personer fer christ sake)
- trudde dette var rettet mot jenter med kvinnelig figur men slossing?er det noe for jenter)
betalte 199,-


sport spill:
 

london 2012
+3d
+trophies
- man kan kalibrere move kontrollen, men det er jo ingenting man bruker den til.?! kanskje 4 spiller/party delen?
har uansett ikke 4 kontrollere
måten man skal spille på selve øvelsene er dårligere enn summer stars og summer challange.litt lettere på noen øvelser mens andre vanskeligere.blir ikke så sliten av å trykke.
-føles litt uten mål og mening.(meninga er å få flest gull og kvalifiseringer da men) du kan velge øvelsene selv.du spiller 2 kvalifiseringer og 2 finaler per dag ca 8 dager. og når du ikke får alle gull må du begynne på nytt.
syns igrunn flere øvelser og måten man skulle spille på var kjedelig. 
betalte 199,- forsåvidt verdt det siden det kom ut ifjor til 499,-,men har ikke kommet langt

tiger woods pga tour 2013-
+move
- loade hele tiden bare du feks skal velge klær. sikkert pga det er knyttet til online.
bare i amatørcupen så hengte det seg og gikk ikke an å trykke på noe og måtte avslutte hele spille og begynne på nytt.
- er jo så og si samme greia hele tida slå ballen helst under 3-4 slag.og beregne utifra vind og sånn. egentlig ikke så vanskelig men havnet på siste plass hele tiden og måtte komme på 25 plass for å få trophie.18 hull i hver runde. etter 11 prosent trophies ga jeg opp og sendte det tilbake til lovefilm.

tour de france 2012
 - hvis du sykler 50km i timen og det er 150 km rute så må du jo holde på å trykke i 3 timer. ?? hvem gidder det. trykka på max hele tiden på 6km ruten, men havne på 100 plass så dette skjønte jeg ikke bæret av
sendte det fort tilbake til lovefilm.
 
summer stars 2012
+trophies
 + sommeraktiviteter med move kontroll.(følte det var litt lettere å spille øvelsene enn i summer challenge hvorman ble utrolig sliten i fingrene av alle trykkinga) men den sykkeløvelsen var helt umulig.
- kjedelig loadetid.mye av samme aktiviteter som i summer challenge 
+ favoritt bueskyting
+  du må greie øevelsene før du får sjanse til en ny øvelse.så er ett mål og mening.
-ikke så mye spilletid 
leid via lovefilm
 
need for speed the run 
 +trophies
+ om å gjør å komme seg fra østkanten til vestkanten og bli nr 1.vinter,by,bli skutt på,må slå feks 10 biler for å komme videre.
kom meg ikke videre.var stuck på 25%
leid via lovefilm

grand slam tennis 2012
 +move
+ trophies
- første tenninsspillet jeg har spilt. men du merker ikke du spiller mot forskjellige personer for det er ei grønn bane og 2 spillere på hvert brett. utrolig kjedelig i lengden.men det føles jo deilig å kunne gjøre annet enn å skyte og drepe folk.
- treningen var og vanskelig.
spilte med egen karakter og vant nada. + så skiftet jeg til en kjent tennispiller og vant hele tida. kom ganske langt før jeg ikke greide mer.
leid via lovefilm


Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net