Søk i denne bloggen

tirsdag 12. mars 2013

garmin forerunner 210

Først fikk jeg en garmin 110 den virka supert fikk til og med se min hvilepuls ingen vetning eller oppvarmin foruten da ca 3-10 min venting på gps og at den en gang ikke ville virke. men etter å ha helt lada seg ut virka den  som før. kunne enkelt bytte batteri med ett kronestykke men pulsbelte var for stort for meg.
(så denne anbefales)

så fikk jeg en garmin forerunner 210 woman modell(grå og blå) den virka vel noenlunde som normalt men etterhvert bare falt pulsen ut under trening.kom til syne hver gang jeg flyttet på den og falt ut etter 3 sek. jeg byttet batteri uten hell. så fant jeg noen løsninger på nettet om å master resette den og 'kortslutta den' etc. da virka den litt igjen til den igjen ble helt mongo jeg har ikke puls på 35 når jeg går 5 km/t.trudde jeg bare hadde fått en defekt modell..men

(eksempel pulsklokke på armen i active sport 2 viser 140 i puls. pulsbelte rundt brystet viser 115)

(eksempel aerobic cardio workout så vil ikke pulsen opp før etter 14 minutter.jeg har ikke så lange pauser men det tar da 5-10 minutter å få pulsen opp igjen når pulsen har falt ifølge klokka ikke følge kroppen min)

så fikk jeg en ny  garmin forerunner 210 herremodell(grå) den virka forsåvidt greit,det står man må varme opp i 5min før den vil vise korrekt puls( og det betyr ikke bare  tøying. det betyr 120 i puls i 5-10 minutter..latterlig) byttet batteri virka litt bedre.  men så begynte den  å klikke igjen gps fant ikke kartet før jeg hadde gått 2 km i (finvær og i storby)når jeg trykka på stop i mellom pausene så tok det faen meg 5-10 minutter før pulsen kom til syne hver jævla gang. uuuuutrolig irriterende.byttet batteri uten at det ble noen forskjell. master resatte den flere ganger uten hell.prøvde å skru opp selve klokken for å se om det batteriet kunne byttes men skruene var så trang og små at jeg greide åødellege sporene så nå får man den iallefall ikke opp.

+det positive er jo at man får ett mer korrekt kaloriforbruk når pulsenklokken/beltet virker
og se å kunne se antall km man har gått, når gps en virker.
-det negative er jo endel, som skrevet + pulsbeltet lukter veldig kjemisk til tross for at jeg har vasket det mange ganger.røde prikkete utslett etterpå som går bort etter noen timer.

nå vet jeg ikke hvordan andre pulsklokker er.de eneste jeg har prøvd er en puls app på mobil og pulsklokken til active sport 2.(den er heller ikke helt stabil)
men når det ikke virker så er det til stoooor irritasjon og at de faktisk selger de fra 1500-2000 kroner
er jo enda mer latterlig.

anbefales IKKE




Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net