Søk i denne bloggen

mandag 11. juni 2012

sunn fastfood?

jeg kjøper hamburger ca 5-7 ganger i året og da en liten billig cheesburger.
Tenkte jeg skulle prøve ett sunnere alternativ,trudde jeg, og kjøpte fiskeburger. det høres jo sunt ut(kanskje ikke så veldig når man ser den er frityrstekt og bader i majones) men der tok jeg feil.
og i disse dager hvor det er snakk om å forby happy meals pakker til barna så begynner jeg å undre om man faktisk trenger 2 lag med majones på en fiskeburger.
fiskeburgeren på mc donalds koster ca 25,- mens burger king sin koster 45,- så her tar de ca 20,- for det ekstra majoneslaget da kanskje? det er og en ørliten forskjell på gram men nå går ikke jeg rundt med vekt
og det er ingen info om vekta på disse ernæringsinholdsfortegnelsene fra firmaene.

 som dere ser så er fisken her nesten like feit som en dobbel cheesburger.det er kanskje litt mer av det gode fettet i fisken men grønnsaker i cheesburgeren og majones i fiskeburgeren jevner ut forskjellen.

det burde da gå an å kutte ut majonesen og la heller folk selv kjøpe majonesen utenom.
blir iallefall ikke kjøpt noe mer av burger king sin sånn det er nå for min del.



Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net