Søk i denne bloggen

fredag 17. februar 2012

mild gulerotsuppe

jeg liker grønnsakssuppe med grønnsskterninger, men tenkte jeg; hvordan ville det smakt hvis jeg gjorde 'helmost'suppe utav det? og da med mest gulerøtter



4 gulerøtter
1 potet
1/4 purre
2 grønne blad fra ett kålhode
ca 2 liter vann(så det dekker grønnsakene)
1 kjøttbuljong
litt løkpulver
salt og pepper
1 sps vaniljeolje
natvig krydder
ingefær
=ca 4 porsjoner

skrell og skjær opp i småbiter og ha det i vannet.kok i ca 40 minutt til gulerøttene er blitt litt mykere. hell av krafta/vannet og kjør stavmixer på grønnsakene.
så sper du på med krafta/vannet til du har fått den tykkelsen du vil ha(ca alt vannet) ha i ca 1 tjs vanilijeolje, natvig krydder og litt ingefær.

det smaker faktisk litt annerledes enn hvis jeg hadde lagd vanlig grønnsaksuppe av de samme ingrediensene. litt tomatsuppepotetmos-smak syns jeg.helt grei og så følte jeg meg veldig sunn etterpå.ser kanskje ikke så lekker ut skulle kanskje hatt en dusk persille men men man kan jo og ha det i en veldig fin og lekker suppebolle


Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net