Søk i denne bloggen

søndag 15. oktober 2017

Loppis 14 oktober

det var sol og 12 grader. så igår var jeg innom 5 skole loppemarked.
jeg var også innom vestkanttorget ( hvor det var ørlite gjørmete fra førdagens regn og folk begynte å pakke sammen kl 15. )
og så hentet jeg noe noen ga bort på finn.
var såvidt jeg rakk sagene skole 5 min før de stengte.

mye av det var vått fordi de hadde latt ting stå ute i regnet.
skal det være en våt rye, anybody? eller våte sko?


hadde aldri vært på loppemarked på huseby før.
det var fra 50 i pris på ryene.forskjellige størrelser men de luktet.
ellers kan dere se prisliste i klesavdeling og ett områdekart.
jeg så på noen spill men de var rimelig oppskrapet så jeg droppet de.
de dyreste klesprisene og jeg så ingenting fint.
kjøpte ingenting her.


tåsen 
her har jeg vært en gang før. da var det mye mer i klesavdelingen. denne gang så jeg ingenting jeg ville ha utenom støvlene. ryene var våte etter ei natt i regn. ellers var ikke klesprisene de dyreste.
en gitar til ps2 jeg lurte på om man ikke trengte en mottaker/dongle? men de mente nei
kjøpte jeg 2 spill.

høyenhall. aldri vært her før.
oppoverbakker.de hadde også områdekart.
her var det vel mest møbler. og endel sport.
ellers ting til auksjon.
kjøpte ingenting her.

vålerenga skole.
2 bygg og uteområde.
dette er det som ligger nærmest. de hadde møbler,sportsting, interiør, kjøkken, elektronikk
treningsapparat og klær.
de som ikke har vært der før bør følge strømmen.
her kjøpte jeg nintendo wii.

var også innom sagene skole 5 min før de stengte.
var mye bøker og dvd mens klærne var sikkert utplukket.

vestkanttorget kjøpte jeg heller ingenting.

det beste med denne dagen var ikke å sitte på ett smalt sykkelsete i 33km opp mot høyenhall eller huseby
men å få en flott vinterjakke som ei ga bort på finn.(som jeg hadde kjøpt hvis jeg så den på loppis)

det kjipe er å sitte igjen med følelse at man dro til feil sted til feil tid særlig når de sier; det har vi hatt og solgt,
og å vite at de legger ut resten på søndager. og tenke;jeg burde heller kjøpt ditt og datt på andre loppisene..men man gjorde det ikke fordi man tenkte man ville finne noe bedre.

det er stressende å gå på loppemarked,bruktmarked,bruktbutikk,byttemarked for du får ikke tenkt deg om hva når og hvor du skal bruke ting. eller googlet og sjekket det opp mot andre ting eller priser.du må ta det der og da ellers tar noen andre det.
rimelig sikker på at det er noen norske rotehjem med mye fra loppis.
og at noe av det kastes fordi de lukter mugg

men det er en dag i dag og og neste helg og neste helg...
ugh

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net