utenfor står det en montør(ikke fra canal digital men fra noe elektro) jeg skjønner nada. han sier han skal installere. jeg sier skal dere ikke ringe og avtale tid først? da sier de de hadde hengt lapp på døra for en uke side. jeg bare hææ? jeg har ikke sett noen lapp. joda de hadde festet en lapp ( er det lappetyver ute å går og eller?) uansett de kunne komme neste uke å avtale tid men, men slapp de inn så jeg ble ferdig med det.
de holdt på en times tid å røska ut get kabalen og la inn ny sjekket at alt virket før de dro.
(de brukt og get-kabelen,og det ligger igjen ledninger i esken. ringer man kunderservice og de sier den blå ledning så må man jo si den ligger i esken)
så sitter jeg å legger til 15 kanaler og laster ned t-wee appen og så virker det plutselig ikke.
det lyser rødt på den vegghengte boksen og det er ikke tv signal.
jeg tror det har noe med at de er å monterer i andre leiligheter og avventer.
men fortsatt ikkeno tv signal. og spør naboer om de har tv signal og det hadde de.
utover kvelden ringer jeg kundeservice og lurer på hva som skjer. de SER at vi er de eneste som ikke har signal og sier de kan være her innen 3 virkedager??!! og det er liksom en hastesak.
ber meg sjekke kabler er løse og resette boksen og mye rart(forskjellige svar fra forskjelle kundebehandlere) ENDA JEG SIER DET LYSER RØDT på OPTICAL FOR KABELEN IKKE VIRKER.
de hadde heller ikke nummeret til montørene( sikker fordi de ikke er canaldigital det da KANSKJE MEN DET ER VEL GREIT Å VITE HVEM MAN ANSETTER TIL Å GJØRE JOBBEN KANSJE?)
det er ingen bruksanvisning over den vegghengte boksen men noen bilder i dekoderbokser som ikke er korrekte over oppsettet de har satt opp her.
vi sitter da hele kvelden uten tv(har heldigvis telenorinternettet gående),ser på noe dvd, og lurer på hva som skjer på farmen og the walking dead som jeg ikke fikk sett.
tidlig idag gikk jeg rundt i nabolaget og leta etter montørene. fant så noen i den andre blokka(avtalte så at han skulle komme når han hadde tid, altså ingen hastesak at vi ikke har signal idet hele tatt)fant så igjen de som var her igår og de kom da innom med en gang.. de fant ut det var brudd på en ledning som de lyste noe rødt lys i, klipte av og skjøtet så på en ny. de lurte og på om jeg hadde vært inni veggen og tukla med ledning.(mmhm...) jeg sa at kundeservice igår ville at jeg skulle løfte av boksen og resette men jeg fikk ikke av noen av boksene de sitter bom fast.
så på en dag greide da canal digital å drite seg helt ut
montører:
- de setter opp lapp på døra om at de kommer(ikke sett den vi) og venter ikke på bekreftelse for at det er greit eller om vi er hjemme
- de har feil mobilnummer oppført på arket(kanskje de prøvde å ringe MEN IKKE TIL OSS)
- de sender ut folk som ikke har canal digital drakter(kunne vært hvem som helst)
- de har ikke nummeret til folk de har ansatt til å installere(de ville iallefall ikke oppgi det sånn at vi kunne få sagt fra at de måtte komme innom)
- de kan ikke komme å fikse problemet før om 3 dager(da ansetter man en om de så må ut med 1000 kroner timen jesus det er det vanlig kundeservice at man må fikse ting så fort som mulig)
-siden vi ikke viste de kom denne datoen har vi heller ikke sagt opp get. så nå må vi betale det ut desember,selv om den da ikke blir brukt,30dagers vanlig oppsigelse selvom de selv sendte oss ett brev i september/oktober om at avtalen ble sagt opp og alt måtte leveres tilbake.. jaja
dekoder:
-kvaliteten er veldig grumsete på noen kanaler
-har nå flere bokser enn før,ledningsrot
-boks til soverommet koster 1000 + mnds avgift(ikke fått enda og de skulle ha 150 i frakt for de er ikke som get hvor man bare kan gå til elkjøp å hente)
-vi skulle liksom få kompensasjon men det er jo lagt inn i husleia de kunne jo feks tilbudt oss ekstraboksen for 0,- men det må jeg kanskje foreslå selv(ikke forvent å få hjelp,eller info uten å greve å spørre)
-det er ingen påminnelseknapp,såvidt jeg ser, hvor ser jeg flere dager oversikt tv program?
-har trykka på t-we plus men skjer jo ingenting mellom ipad og t-wee boksen
desutten når det er inkludert hvorfor må man selv trykke bestill her og der og få koden og trykke her og der og enda virker det ikke? inkludert burde bety ligger klargjort på boksen
modem:
-står det er 4 emaileadresser inkludert,hvor trykker man?(fikk samme telenormodemet jeg har fra før så er samme email kanskje?)(tok ei uke før jeg fant det ut, hvorfor fikk jeg ikke bar ett ark med din brukernavn og passord som jeg gjorde da jeg fikk modemet av telenor?)
- bruker ethernett ledning som er for kort iforhold til boks-pc må skræve over :/
trådløst fungerer da. 2 hastigheter 2,5 og 5 ghz. telenorhjelpen programmet kan være greit å ha
kundeservice:
de burde spurt hva slags teknisk nivå kunden er på så man kan droppe alle teite spørsmål som om; har du slått på tv? har du trykket på hdmi?er alle ledninger i? når de kan se på pcen sin at jeg ikke har signal så er det vel ingen vits heller at jeg sjekker noe?at de skal komme å hjelpe i løpet av 3 dager er altfor dårlig
her forventer jeg på timen. det er tross alt mange selskap å velge i det og når de er på bunnen av en kundetilfredshet så må man stå på
det positive
-kanalskiftet går fort
-de tok telefon når man ringte og de ringte opp igjen og prøvde å hjelpe
(uten å faktisk greie å hjelpe da..før om 3dager)
-med t-wee plus man kan se ting man ikke fikk sett i ukesarkivet(ikke alle kanaler nrk,tv3 feks men de hr egen app)
- den kan ta opp(pvr funksjon, det gikk ikke an å koble til hardiskopptaker iall intet signal blokkert ellerno)
- og i tv arkivet ligger det feks the walking dead fra sesong 4
- man kan se på tv på ipaden når de er paret med t-wee app.
- de sendte enn miniboks til ekstra rom i løpet av ca 48 timer,måtte hentes på posten,+ frakt på 150,-
miniboksen til canal digital er 3 ganger så stor som miniboksen til get.
'montørene' koblet ikke til antennekabelen, sånn ser det på analoge antenne kanaler. tv4 og bbc var nytt for meg der
- nå lurer jeg på om det er en mus da som har gnagd iløpet av den timen liksom ...:/
eller kanskje det står en spiker stikkende ut inni veggen der så når de har dradd ledninga så har det blitt rift?
og er det brannfarlig liksom? den var veldig tynn den ledninga det var brudd på.
og er skeptisk til hele greia så mye styr for å spare 400 i mnd når vi sansyligivis ikke tør å avbestille internettet vi har fra før for vi ikke vet om ledning skal få brudd igjen
ser det står en strek på komplett 30 under bredbånd på nettsiden
liten skrift : Merk: Kostnaden kommer i tillegg til eventuelle felleskostnader i sameiet.
(Pris KOMPLETT faktureres kollektivt fra 119 kr/mnd per boenhet og kommer i tillegg til leveranse og service av analog Grunnpakke) står 400,- i papirer fra styret.
canaldigital sa jeg skulle logge inn på telenor sidene å fikse email men på mine abonnement ligger det ingen
abonnement på bredbånd. jeg ble stressa og trudde jeg mista emailen.
de kunne nevnt er at man beholder emailen selvom man sier opp så lenge den er aktiv
i 6månder. hvordan skulle jeg vite det.?sier man opp så sier man som regel opp...
sist gang jeg kontaktet telenor angående mailen og bytte til get sa de jo jeg måtte si fra sånn at
jeg skulle få ett annet oppsett..istedet kunne de sagt; trenger ikke gjøre noe du har mailen hvis du bruker den
- nå lurer jeg på om det er en mus da som har gnagd iløpet av den timen liksom ...:/
eller kanskje det står en spiker stikkende ut inni veggen der så når de har dradd ledninga så har det blitt rift?
og er det brannfarlig liksom? den var veldig tynn den ledninga det var brudd på.
og er skeptisk til hele greia så mye styr for å spare 400 i mnd når vi sansyligivis ikke tør å avbestille internettet vi har fra før for vi ikke vet om ledning skal få brudd igjen
ser det står en strek på komplett 30 under bredbånd på nettsiden
liten skrift : Merk: Kostnaden kommer i tillegg til eventuelle felleskostnader i sameiet.
(Pris KOMPLETT faktureres kollektivt fra 119 kr/mnd per boenhet og kommer i tillegg til leveranse og service av analog Grunnpakke) står 400,- i papirer fra styret.
canaldigital sa jeg skulle logge inn på telenor sidene å fikse email men på mine abonnement ligger det ingen
abonnement på bredbånd. jeg ble stressa og trudde jeg mista emailen.
de kunne nevnt er at man beholder emailen selvom man sier opp så lenge den er aktiv
i 6månder. hvordan skulle jeg vite det.?sier man opp så sier man som regel opp...
sist gang jeg kontaktet telenor angående mailen og bytte til get sa de jo jeg måtte si fra sånn at
jeg skulle få ett annet oppsett..istedet kunne de sagt; trenger ikke gjøre noe du har mailen hvis du bruker den
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar