jeg hadde xito mobilabbonement(hvem er det? ja de er små og har ingen reklame)
så plutselig kuttet de ut kontantabonnementet og man måtte betale 29,- i mnd + sms 0g ringetid etc
de hadde sendt sms om at det ville skje uten at jeg hadde fått med meg det. (så her var det litt min egen feil)
jeg vurderte da å bytte til chess kontant(det har jeg hatt før og de er som sagt kontant
som passer mitt forbrukt på rundt 20-30 kroner i året. )
men jeg så da at pepcall(en nykommer) hadde abonnement på 0,- i mnd hvis man holdt seg til 25 tale og 25 sms.
(seff skeptisk, men beit på er jo ett norsk selskap med telenornettverk)
det passet meg så jeg beit på. og byttet i september 2015.
idag fikk jeg sms og mail om at jeg må betale 78,-
jeg gikk da inn på nettsiden og ser det nå ikke er noe til 0,- lenger, men det minste
koster 39,- i mnd + sms m tale etc og det forandret de i desember. uten
altså uten å gi besjed(denne gangen har de faktisk ikke gitt besjed har kun 2 sms fra de)
så jeg har sett sendt klage både til pepcall og til forbrukerombudet.
jeg har da ingen abonnement
som dere ser
prisen er da likevel 39,- i mnd + :/
fikk svar fra pepcall ca 3 timer etter jeg sendte sms:
Hei !
Ja du bestilte dette to dager før vi endret prisene, og ble aktiv
kunde når de nye prisene kom.
Dette er beklagelig.
Jeg kan kreditere alt
for deg
jaha, etter jeg bestilte ringte jo en hyggelig dame fra pepcall og lurte på hvorfor jeg byttet
hvilket selskap jeg hadde før og om det var noe jeg lurte på. da sa jeg jo at jeg var skeptisk
til at det kostet 0,- men hun forsikret meg at det var det.
hadde vært en ide å si at prisen gikk opp om 2 dager da kanskje.
uansett sier de at de skal slette fakturaen, det er jo fint gjort.
nå har jeg byttet til chess.(de er kåret til best på kundeservice)(har hatt de før)
fikk simkortet dagen etter, men det er ikke aktivt før om en uke.
ca 2 a4 siders kjøpsvilkår. både ved inngåelse på nettsiden og på papir.
blant annet står det der de kan forandre prisene med en måneds varsel.
jeg har uansett kontant
Hei du! Jeg er også kunde hos PepCall, fikk mail om prisendringene og spurte kundeservice om det nye abonnementet. Fikk en del mer data for samme pris, men det passet ikke meg så godt. Du har sikkert fått mail du også, kanskje den har havnet under søppelpost?
SvarSlettkanskje man fikk mail om prisendringene før jeg ble abonnent. ellers kan det ha havna blant søppla. men jeg fikk nå både mail og sms.og det er litt merkelig at jeg hadde ingen abonnenement men likevel ett abbonement på 39,-mnd + forbruk.
Slettpepcall er sikkert billig for mange men ikke for meg
de sier de skal slette fakturaen og jeg har byttet til chess.så håper jeg ting ordner seg uten noe mer overraskelser