Søk i denne bloggen

lørdag 17. mars 2018

teknologi lett å fucke til

2018 begynte med  at tven sluttet å virke, kjøkkenvifta slutta virke og vannkokerfoten sluttet å virke.. :( ..hva blir det neste

kjøpte en 3d bluray spiller på bruktbutikken for 3-4 uker siden. har en 3d film, avatar som jeg tenkte se.(sett 3 ganger fra før da men ikke 3d)
 uansett, det fulgte da ikke med fjernkontroll men det var jo stopp,play,eject, off knapper på den så da tenkte jeg det kanskje gikk. 

vel hjemme, fant jeg ut samsung fjernkontrollen jeg hadde til tven funket.(fordi begge har anynet funksjon) yohoo.

 neste nedtur ble så at 3d brillene var tom før batteri(gått ut på dato inni plastforeglinga)

så tukla jeg litt i instillinger fordi spilleren slår seg av etter så og så lang tid uten spilling og den husker ikke hvor langt du er kommet så du må begynne på nytt og så spole selv dit du var kommet. halloooo. ??!!! stort minus.
uansett, fant ikke ut noe i instillinger. slo av og gadd ikke mer.
 så har jeg sett etter batteri, helst bare to tenkte jeg, siden de går ut på dato. og idag tenkte jeg se på noen andre bluray filmer. da viser seg seff at kontrollen ikke lenger virker. brukte så hele kvelden idag på å finne ut hvorfor. skiftet ledninger,sjekket alt var i, slo av og på. på anynet stod det ingen enhet og ikke kunne man bruke playtasten eller skippe reklamer ikke fikk man instille på norsk tekst. bluray plater ville ikke spilles mend dvd plater funket play på.

så googlet både pdf manual og lette etter fjernkontroll på ebay og finn.

så etter gått lei det styret og spist mye godis og carbonara så jeg på cris rock og da kom jeg på, uten at det har noe med det andre å gjør, at kanskje man kan laste ned noe. siden jeg muligens hadde slått av anynet i instillinger mens jeg tuklet inni der.
 sjekket youtube, skrev reset, firmware, downloads,etc lastet så ned noe som jeg overførte til usb pinne.
 men kom så over at man kunne holde inne stop-knappen etter å ha tatt ut cdplaten. (nå finner jeg ikke igjen siden) men uansett så virket det. det ble en reset installerings meny og samsung tv fjernkontrollen virket på menyen med en gang.
 yohoo puuuuh(var jo ett stadie der jeg vurderte sterkt å kaste den ut vinduet)



Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net