Søk i denne bloggen

lørdag 29. juli 2017

ikke rart det aldri blir slutt på krigene i verden

..når, det er KRIG om veibana. bilister ikke tåler syklister. gående tåler ikke syklister, andre syklister tåler ikke andre syklister.

sure bilister :
-brå slutt på sykkelveien..hvor skal man sykle?20 cm høy kanstein? enda flere sure bilister når man må stoppe å løfte sykkelen opp eller sykler i bilveien.

idag fikk jeg kjeft av en drosjesjåfør som spørte om jeg var; helt idiot? hva gjorde jeg? jeg trillet sykkelen over gangoverfeltet på grønn mann på colloseum og så kleiv jeg på sykkelen for å sykle i veibana.
(er det egentlig noen som kan sykkelreglene?tror hverken syklister eller bilister vet det) da var det litt trangt for en bil og en syklist. det var det, skal ikke mere til enn ett sekund for å skape irritasjon.

- noe annet bilistene gjør er å bruke vindusspylerveske som spruter deg rett i munnen.
nå du sykler forbi. hva har jeg gjort i sykkelbana?

-på galgeberg/kværnerbyen er det sjeldent noen biler gidder å stoppe foran gangoverskiltet enda det er oversiktlig men av en eller anna merkelig grunn stopper de ikke der. og jeg har vært over hele byen.

- en gang rullet jeg i sykkelbana på 'feil side',var ingen møtende syklister derimot tok en bil å slengte på bilen sin mot min side,syns sikkert det var morsomt, så jeg måtte ut i gresset for ikke å bli 'påkjørt'
kan hende de gjør det hele tiden bak meg og men det ser jeg jo ikke

- de kjører på selvom du har grønn mann det er synlig at du har grønn mann og det er synlig at folk står å evnter på grønn man..de peiser på, gass i bånn..eksempel økernveien

- blindsone de sier de ikke ser deg men jeg tror ikke de bryr seg om de ser deg heller

-bilister 'snapper' og sms'er mens de kjører. uaktsomt,de hadde ikke fått store straffen om de kjørte deg ned..ikke hadde man funnet ut hvem som gjorde det heller

gående:
- en gang fikk jeg kjeft av en gammel mann som skvatt til da jeg sykla forbi jeg var ikke nær han og det var oppoverbakke og jeg hadde ergo liten fart

-ved operaen går jo folk uansett om de har rød mann så står man der å venter og så går de jo når de har grønn mann og. skal jeg kjefte idiot da?

-ellers er det jo folk som går ut i veien for det er langt til gangoverfeltet
da tenker de ikke at du som syklist er en 'kjørende'

syklister:
- en gang stod jeg i gresset og skrudde på mp3 spilleren
så skvatt jeg til da en syklist kom susende men det var sylisten som sa: se deg for
..jeg står i gresset liksom

- en gang fikk jeg kjeft av en syklist pga gåstaver hun var redd for å få de i hjula

- noen av de tror de skal i tour de france og sykler som svin. helst fra aker brygge til sandvika på 10 minutt
de vil helst ha sykkelveien for seg selv andre syklister med 20km/t anses som 'gående'
og 'bilister' er vel bare noen pølsespisende latsabber som kan ta seg tid til å kjøre i syklistens tempo

en kunne sikkert fått mer kjeft men og mindre, vi bor i verdens beste land liksom
men det er  utrolig mange sure og irritable mennesker.
jeg tenker; litt mindre tid på internett kanskje så får dere kanskje tid til mer og mindre stress
ellers finnes det 5 kontinenter og det er kanskje en grunn til det og at de er separert med hav.
kanskje ikke vært dumt i ett kurs i meditasjon og yoga heller..
(når det er sagt så virker  ikke yoga folk så veldig glad i syklister heller)

  hadde ikke vært for at sykkelen min ikke er den raskeste hadde jeg sikkert vært skada for lenge siden.
 gud hva jeg gleder meg til jeg skal sykle med sykkelvogn i veibana...not
 blir sentrum noen gang bilfritt? de grønne har sittet i oslo kommune nå i 2 år

veibana:
det er mye graving, stadig ett hull som er gravd opp, bygging av bygg sånn at hele gangveien ikke er tilgjengelig. høye kantsteiner, løse heller..noen gangveier og veier er trangere enn andre

jeg selv
har sikkert noe skyld selv, kan kanskje ikke helt reglene.
men jeg er forsiktig og sykler ikke raskt. skal jeg unskylde min esksistens?
kan være lurt å ikke kjefte tilbake selvom man vil, en doning på flere tonn
er tross alt litt farlig ( den langfingeren idag var kanskje ikke så lurt..blir jeg påkjørt engang så er det kanskje den svarte drosja på colloseum 14tiden 29 juli 2017 ung invandrer mann bak rattet)


så det er altså ikke rart det er KRIG i verden når man ikke kan enes om veibana engang
..så herretter blir det bare 'fredstegnet' jeg 'henviser' til


       Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net