Søk i denne bloggen

torsdag 16. mars 2017

kjøkkenvifte stuk-nyere bygg

blokka ble bygd i 1999, og jeg har nå bodd i samme leilighet i 11år.
 det er mye rart som bygges. særlig nå som ting skal bygges raskt og billig men selgs dyrt.
(sikkert noe kinesisk og utenlandske arbeidere som ikke skjønner hvordan ting skal bygges)

 når det er sagt skal jeg snakke om kjøkkenvifta.
 for 1,5 år siden var det noen feiere å sugde ut fett av vifta i borettslagets regi.
de sugde og ut røret i dusjen på badet.

  kjøkkenviften:
- i husboken står det man må ha på viten hele døgnet :/ (ja særlig når det hørtes ut som ett jetfly)
- når viften er på lages det ett vakum i leiligheten som gjør det vanskelig å få opp vinduer og dører

  etter feierne var her:

 - har viften blitt mer stillegående(før hørtest det ut som ett jetfly og i åpen romløsning var ikke det no særlig) hvorfor det skulle ha noe med at de blåste røret skjønner jeg ikke men sånn er det altså

 - når viften er på blir det kloakklukt på badet( fra sluket i gulvet og jeg må ha en bøtte oppå for å slippe lukta)

- det drypper fett fra skruen i vifta og må tørkes av og vaskes MYYYYE oftere enn før (før vasket jeg vel filteret en gang i året og det drypte ikke fett heller)
føler alle sitt fett renner ned til meg noe svineri,griseri,kliss, desutten brannfarlig.

 jeg tok opp dette på generalforsamlingen men alle bare så på meg som om jeg var teit.

 jeg har bodd mange steder men aldri opplevd lignende og jeg syns ikke dette er noe jeg skulle opplevd heller.

  Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net