Søk i denne bloggen

mandag 20. mars 2017

ooooo voff voff ooooo voff voff (bedritne gneldrebikkjer)

etter min mening bør man ikke ha hund når bor i by eller blokk det er dyreplageri.
- noen er ute hele dagen og gidder ikke gå ut 3-4ganger om dagen med hunden.
- de bryr seg ikke om den bjeffer og er til stor irratasjon for naboer
-de bryr seg ikke når de reiser 4-8 ganger i året og lar hunden være hjemme alene i en uke.
- de gidder ikke ta opp bæsjen,
-de slipper de ut og kjører fra de.
- gir de bort på finn, etc

 hva faen skal de med hund? hvor mange ganger har jeg ikke tenkt den tanken.
jeg er ikke hundehater, jeg klapper hunder lar de lukte etc syns synd på de,... men visse hunder...

 greit det kan være mange som bryr seg, men mange tenker ikke ansvaret.
det gjelder både naboer og hunden selv.

 jeg tenker også at det burde være ett dyrevern som man kan anmelde til om dyreplageri samme som barnevernet.

 jeg tenker egentlig en hel del om dyr og særlig hunder.
det er vel en 6 hustander her som har hund, men de siste 2 årene har det vært 2 gneldrebikkjer i blokka. det høres ut på gatenivå de står jo ved utgangsdøra og gneldrer.
 den nå holder på i ca 2 timer....hver dag(de 2 timene eieren er ute regner jeg med eller det tar 2 timer før de inser de må være alene) og ute sammen medeier bjeffer de seff på andre..som de og har lukta på og burde kjenner fra før.
jeg syns det ligner på denne men karakteristikken ligner ikke(typen høy stor svart krøllete)

så til dere som vil ha hund kan være greit å sjekke opp hvilke hunder som liker å være alene og som ikke bjeffer
 særlig hvis man vil beholde litt god stemning blant naboene.
 hvis ikke kan det hende jeg spiller både høylydt metall musikk og tekno hveeer dag akkurat da du er hjemme. (det vil seff irritere flere så det vil man jo helst ikke gjøre, men...)

 feks basenji hunden kan ikke bjeffe den ser også søt og snill ut ..den liker dog ikke kalt vær.
liste over de mest stille hundene
  hvorfor bjeffer de og hvordan får man den til å slutte ( jeg regner med det ikke burde ta 3år liksom)
her er de som bjeffer høyest(ikke nødvendigvis oftest)
her er en liste over hunder som bjeffer mest uten grunn liksom(nederst på siden)

jeg skjønner det ikke bare bare å kvitte seg med hunden
men samvittigheten overfor naboene må veie mer

Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net