Søk i denne bloggen

torsdag 22. mars 2012

min erfaring med miinto.no og klarna.no



Det hele startet med at jeg deltok på en miinto konkurranse.
jeg vant ikke, men fikk en gavekortkode tilsendt på sms på 200,-.
etter mye trykking her og der for å finne ut hva ting ble kostende som at frakta ikke var inkludert i gavekortet og for å få fullt utbytte av gavekortet finne noe til 200,- og så betale frakten som viste seg være på 98,- utenom. Men for å få vite hva ting blir kostende må du fylle inn alle personopplysninger,til og med personummer og sååå velge betalingsmåte og etter å ha trykket på klarna betal om14 dager trudde jeg jeg skulle få opp hva ting ble kostende ,og det fikk jeg jo vite, men i tillegg var da bestillingen sendt.
jeg sendte umiddelbart miinto en melding om at jeg ønsket å kansellere,men 5 minutter etter jeg hadde 'bestilt' så fikk jeg mail om at varene var 'sendt'( vi alle vet at ingen i norge jobber så fort at ting blir pakket og sendt på 5 minutter. så her syns jeg de var lite behjelpelig)
1 time senere svarte miinto at man ikke kunne kansellere en 'sendt ordre' men at jeg hadde 14 dagers full returett. men du må selv betale frakta både tur og retur.
(så hadde jeg sendt klærne i retur hadde jeg sittet med ett tap på over 200,- og ingen klær.)
 jeg fikk klærne, men ingen faktura.så ca 1 uke etter så fikk jeg en kontoavtale fra klarna om at jeg har valgt å dele opp betalingen på usle 138,- ???hææh!!!! men ingen faktura. skjønte ikke hva jeg skulle med konto for å betale 138,-( 40 for fakturagebyr) så jeg signerte den i frykt for inkassokrav på 95,- hvis det ikke ble sendt inn. 3 uker senere hadde jeg fortsatt ikke fått faktura med kidnummer så jeg kunne' logget inn på klarna.no'( eller som klarna sa de har ingen login men en måte å få sjekket faktura på som ikke gjelder konto bare faktura) og syns det var litt rart siden jeg liksom skulle ha 14 dagers betalingsfrist.så jeg sendt de en mail og 2 dager senere fikk jeg fakturaen på email da med informasjon om at kontoen koster 45,- pr måned og 35% renter.så da har jeg plutselig betalt 90,- i gebyrer og endt på 185,- gjenstående gjeld for noe jeg kunne betalt for 1 måned siden.etter flere mail hvor jeg fikk svar fra( ja faktisk alle disse 10); ; OS,moa,christina,emma,otte,ida,harald,amila,henriette og erlend - som da vistnok jobber for klarna.
noen syns sikkert det er greit at man må forholde seg til 10 kundebehandlere(som sier litt forskjellige ting) bare de svarer fort, mens andre syns kanskje det blir litt mange å forholde seg til. de svarte til og med på lørdag og søndag.
det viste seg da til slutt at jeg hadde trykket for delbetaling( etter det de sier, selv har jeg ikke bevis siden det hverken stod i bestillingsmail,bestillingspapirer eller på miinto.no min konto) de skjønte det måtte ha vært en feil med tanke på beløpet var så lite men uansett da de svarte på det hadde jeg allerede betalt i  frykt for å betale månedsgrbyret for april og. jeg ba og om at de skulle fjerne meg fra klarna sånn at ikke kontoen skal bli misbrukt og sånn at jeg ikke får flere gebyr. da sa de det ikke gikk an å slette noen fra klarna. men etter å ha bedt om det 4 ganger sa de; åja men vi kan blokkere deg da lissom.
så jeg syns de oppførte seg litt dum og vanskelig. jeg sendte klage til forbrukerombudet og her er svaret fra de; 

Jeg viser til din klage på Klarna og nettbutikken Miinto.no.
Forbrukerombudet har de siste månedene sett nærmere på Klarna sin markedsføring og avtalevilkår, også på gebyrene Klarna fakturerer sine kunder. Vi sendte nylig ut et lengre brev til Klarna hvor vi tar opp en rekke problemstillinger, og vi har bedt om et møte med Klarna. Din klage er derfor meget relevant for oss, og vi takker for at du tok kontakt. Forbrukerombudet vil i tiden fremover prioritere denne saken, slik at forbrukere som handler med Klarna i fremtiden slipper å oppleve det du har opplevd.

 
nå sier de jeg har betalt og at jeg har blitt blokkert fra å kunne bruke kontoen intil jeg opphever det.
for håpe de holder det de lover og at jeg er ferdig med begge firmaene og hele styret.

miinto.no og klarna.no anbefales IKKE


Blogglisten Bloggurat

5 kommentarer:

  1. Hei Monica!
    Vi på Klarna beklager virkelig situasjonen du har opplevd og vi tar takknemlig imot kritikken av den behandling du har fått.
    Det er slik vi kan forbedre våre rutiner og prosesser så vi kan gi best mulig service til våre kunder.

    Om du har andre spørsmål eller synspunkter framover, så er du velkommen til å kontakte meg direkte på oda.f@klarna.com.

    Med vennlig hilsen fra Oda på Klarna.

    SvarSlett
  2. Jeg bestillte en jakke til kjæresten min for bursdagen hans. For det første, hadde de problemer med data systemet slik at jeg ikke fikk den innen 1-5 virkedager. Når jeg ringte dem fant jeg ut at bestillingen ikke hadde blitt behandlet 2 dager før bursdagen. Jeg måtte bruke min tid og mine krefter på å følge opp bestillingen, snakke med butikken som stod for leveransen og sørge for at jakken ble sendt ekspress.

    Når det gjaldt betalingen, fant jeg ut at miinto hadde reservert beløpet på kontoen min 7 eller 8 ganger. I praksis betyr det at de hadde reservert over 25 000 kroner på kontoen min. Når jeg ringte kundeservice fikk jeg vite at det var en annen data feil hos dem som forårsaket dette. Til å begynne med fikk jeg beskjed at de kom til å ordne opp i det, men dette innebar å sende en mail til banken og vente på at det ble behandlet. Jeg måtte fortelle dem at de måtte ringe til banken og sørge for at alle de ekstra reservasjonene ble opphevet med umiddelbar virkning.

    Det er skammelig oppførsel fra bedriften at når en slik feil skjer, så var det ikke de selv som underrettet kundene. Det var heller ikke snakk om å gjøre det som måtte til for å ordne opp i det. Jeg måtte dirigere of instruere dem i hvordan en slik sak må ryddes opp i!!

    SKAMMELIG, SKAMMELIG oppførsel fra bedriften!

    ----------------

    I ordered a jacket for my boyfriends birthday. It all started with problems with the delivery. When I hadn't received the jacket 1-5 working days after I put in the order, I called their customer service. That's when I found out that the jacket hadn't even been sent!! I had to spend my time and energy to speak to the shop filling the order, and ask them to send it express.

    When it came to the payment, I found out from the bank that miinto had reserved the amount 7-8 times!!! Which in effect means that they were holding 25 000 kroners hostage! Their customer services' solution for this was to send a mail to the bank, and wait for the bank to get around to the mail. Again, I had to pick up the phone and tell them how to do their job! I had to direct them to call the bank and have it done immediately.

    It is shady behavior by the company that they didn't get in touch with their customers regarding the error, and that I essentially found out that something was wrong when my card got declined while paying for groceries. In addition, the customer service were not inclined to do whatever they needed to do to rectify the situation.

    SHAMEFUL, SHAMEFUL behavior by the company! They should be ashamed of themselves for running such a shady business! I would NEVER, EVER buy anything from them again, and would advice everyone else against it too!

    SvarSlett
  3. 180,- er litt lite i forhold til dine 25tusen.jeg hadde blitt urstressa på grensen til utmattelse. miinto er jo ikke ett lite firma i oppstartfasen det finnes i flere land og da burde de ha bedre kundebehandling.til og med vi 'småfolka' hadde greid å fikset opp raskere

    SvarSlett
  4. Jeg hater Klarna , alt svikten som skjer hos dem , jeg måtte betale. Enten retur var ikke registrert i rett tid eller noe annet . Også har ikke de historikken om mine gjeld , jeg måtte godta kun det de sier . Er ikke det rart? Jeg alltid betaler i rett tid , trenger ingen kreditt , bare pga. at jeg vil ikke betale ekstra gebyra. Jeg sluttet å handle hos de som bruker Klarna. Og ikke vil anbefale til mine venn.

    SvarSlett
  5. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp và dịch vụ chuyển phát nhanh đi hàn quốc uy tín, giá rẻ

    SvarSlett


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net