Søk i denne bloggen

lørdag 29. januar 2011

Billig stoff for oss syere

når jeg bodde på vestlandet hadde de fast lagersalg av stoff til 10,- kroner meteren.
det var jo ikke så mye å velge mellom da mest bomullsjersey men det koster iaff mer i vanlige stoffbutikk.
stoff i vanlig sømbutikker er latterlig dyrt til og med på invandrersjapper. jeg.forventet meg mer utvalg og flere billige å velge mellom når jeg flyttet til storbyen. kan jo tenkes det finnes ett sted godt gjemt som bare visse mennesker vet om.kjøpe stoff til 100-200,- kroner metern er uaktuelt.
alternativt så er det jo stoff og stil man kan bestille fra eventuelt gå innom å få kjenne på stoffene hvis man bor i nærheten av butikken. men jeg kom meg aldri til lokalet deres  i drammen men nå ser jeg de skal få seg lokale i oslo.yohoo. chiffon 39,-, imitert skinn 49,-.
det finnes og butikker på nettet som denne hvor man kan kjøpe silkejersey og betale med paypal men da får man ikke kjent på stoffet og man må regne med toll og moms.og da ble det ikke så billig.
ett annet alternativ er jo å kjøpe ting på salg og sy det om. det er det jeg har gjort de siste årene, mindre arbeid og billigere med tanke på mulige knapper og glidelåser som og følger med. desutten tok symaskina repern så jeg kan ikke ta på meg store laaange sømmer det vil ta evighet.
men i det siste har jeg sett på priser på nye symaskiner og nå som det blir stoff og stil i oslo er jo det bare enda en grunn til å kjøpe en ny.
og ser du på programmer som project runway og the fashion show så får man enda mer lyst å lage noe selv.



Blogglisten Bloggurat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


teller

free counters
Bloggurat
Jeg har plassert min blogg i Oslonorske bloggkart!
Blogglisten

Aktuelle blogginnlegg - bloggurat.net